به گزارش CNN فارسی، اکنون اعضای لشکر ژنرال سهیل الحسن در میان صدها جنگجوی سوری آموزش دیده توسط روسیه هستند که بنا بر گزارش‌ها برای جنگ در کنار نیروهای روسی در اوکراین ثبت نام کرده‌اند.

سربازان سوری، شبه‌نظامیان سابق و جنگجویان با تجربه‌ای که سال‌ها در صحرای سوریه علیه گروه داعش می‌جنگیدند، در میان این نیروها هستند.

به نظر می‌رسد تاکنون تنها تعداد کمی برای آموزش نظامی پیش از اعزام به خط مقدم وارد روسیه شده‌اند.

اگرچه مقام‌های کرملین در اوایل جنگ با ادعای تقاضای بیش از ۱۶ هزار نفر از خاورمیانه برای شرکت در جنگ علیه اوکراین به خود می‌بالیدند، مقام‌های آمریکایی و فعالان ناظر بر امور سوریه می‌گویند هنوز تعداد قابل توجهی از جنگجویان منطقه به جنگ اوکراین نپیوسته‌اند.

با این حال، تحلیلگران می‌گویند این وضعیت می‌تواند تغییر کند زیرا روسیه در حال آماده شدن برای مرحله بعدی جنگ و آغاز یک حمله تمام عیار در شرق اوکراین است.

تحلیلگران بر این باورند که جنگجویان سوری احتمالا در هفته‌های آینده به جبهه‌های جنگ اعزام خواهند شد؛ به ویژه پس از اینکه پوتین ژنرال الکساندر دورنیکوف را که فرماندهی ارتش روسیه در سوریه را برعهده داشت، به عنوان فرمانده جدید جنگ در اوکراین معرفی کرده است.

اگرچه برخی در مورد موثر بودن جنگجویان سوری در این جنگ تردید دارند، اما می‌توان از این نیروها در صورت نیاز برای تامین نیروهای بیشتر در محاصره شهرها و یا جبران تلفات استفاده کرد.

دورنیکوف بر استراتژی محاصره و بمباران بی‌رحمانه شهرهای تحت کنترل مخالفان در سوریه برای تسلیم آنها نظارت داشت و از این رو به خوبی با نیروهای شبه نظامی گوناگون در سوریه که توسط روسیه آموزش دیده‌اند، آشنا است.

ناظران بر امور سوریه و فعالان می‌گویند روس‌ها به طور فعال در سوریه برای جنگ اوکراین نیرو جذب می‌کنند، به ویژه از میان رزمندگانی که توسط روسیه آموزش دیده‌اند.

رامی عبدالرحمن، رئیس یک نهاد نظارتی حقوق بشری در امور سوریه در بریتانیا، گزارش داد تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر برای شرکت در جنگ اوکراین ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر در ارتش روسیه و حدود ۱۸ هزار نفر در یک شرکت پیمانکار خصوصی روسی به نام گروه واگنر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته عبدالرحمن نیروهایی از لشکر ۵ نیروهای بعث، که شاخه مسلح حزب حاکم بعث در سوریه است به صورت داوطلبانه به این جنگجویان پیوسته‌اند. نیروهای تیپ قدس فلسطین متشکل از پناهندگان فلسطینی در سوریه نیز در میان این نیروها دیده می‌شوند. همه این نیروها در کنار ارتش روسیه در جنگ سوریه جنگیده‌اند.

مقام‌های سوری و فلسطینی در سوریه گزارش‌ها مبنی بر اعزام جنگجویان به اوکراین را کم‌رنگ جلوه می‌دهند. دولت سوریه احتمالا در مورد اعزام انبوه نیروهای سوری به اوکراین احتیاط می‌کند زیرا تمایلی به این ندارد که فرصت انتقاد را برای مخالفانش فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید