ده ها آتش سوزی که تابستان امسال غرب آمریکا را سوزانده است به طور متوسط روزانه ۳۰ مایل مربع – تقریباً نصف وسعت واشنگتن دی سی, شهری بزرگ در آمریکا – را به طور روزانه در بر گرفته است.

البته گرمای بی وقفه اوضاع را مطمینا بدتر خواهد کرد زیرا انتظار می رود این هفته طوفان های خطرناک و رعد و برق هایی در شمال کالیفرنیا ، محل وقوع بزرگترین آتش سوزی این کشور, دیده شود.

در مانیتور موسسه ی کنترل آب و هوا موضوعات دقیقی در این باره به نمایش گذاشته شده است و به خشکی ، که با دوره های شدید گرما تشدید می شود اشاره کرده است ، هم چنین به افزایش شدید بارندگی در بیشتر مناطق غربی اشاره شده و نشان داده شده است شدت خشکسالی نسبت به هفته ی گذشته در اکثر مناطق بدون تغییر مانده است.

به گفته ی این مانیتور ، که از طریق همکاری بین دانشگاه نبراسکا-لینکلن ، وزارت کشاورزی ایالات متحده و سازمان National Oceanic از اوایل ماه ژوئن بوجود آماده است، آتش سوزی ها منطقه ای به حجم نیمی از وسعت شهر واشنگتن را سوزانده اند.

به گفته ی مرکز آتش نشانی بین المللی ، به طور کلی ، در حال حاضر ۱۰۴ آتش سوزی فعال وجود دارد.

به گفته ی این مرکز ، بزرگترین آتش سوزی در کالیفرنیا در حال وقوع است ، در حالی که شهر مونتانا بیشترین آمار آتش سوزی را با ۲۵ وقوع مداوم داشته است.

مهار این شعله های سوزان در روز پنجشنبه متاسفانه به صفر درصد کاهش یافت ، در حالی که روز گذشته ی آن, مهار این گرما و شعله های سوزاندر مناطق متفاوت در آمریکا ۱۵ درصد بود. نیروهای آتش نشانی مجبور بودند برای تسریع روند کار بسیاری از شهر ها را تخلیه از سکنه کنند.به این دلیل چندین مکان سکونت برای اسکان افراد آواره نیز ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید