تأسیسات “سینک‌پاور” در خارج از شهر بن، از گاز برای نگهداری روزانه ۶۰۰ تن فلز روی به ارزش ۲،۵ میلیون یورو در حالت مذاب استفاده می‌کند. در غیر این صورت، فلز سخت می‌شود و مخزنی را که قطعات فولادی در آن فرو می‌روند تخریب می‌کند، پیش از آن‌که این قطعات در خودرو، ساختمان‌ها، پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی مورد استفاده قرار گیرند.

شش ماه پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، پیامدهای آن تهدیدی ویرانگر برای اقتصاد جهانی، از جمله شرکت‌هایی مانند “سینک‌پاور” محسوب می‌شود که ۲۸۰۰ همکار دارد. گاز نه تنها بسیار پرهزینه‌ است، بلکه اگر روسیه به تلافی تحریم‌های غرب ارسال آن به اروپا را کاملا قطع کند، یا اگر شرکت‌های تأمین‌کننده نتوانند گاز به اندازه کافی برای زمستان ذخیره کنند، ممکن است اصلاً در دسترس نباشد.

 

بر این اساس آلمان ممکن است مجبور باشد دست به سهمیه‌بندی گاز بزند که این اقدام می‌تواند صنایع کشور، از فولادسازی گرفته تا داروسازی و خشکشویی‌های تجاری را فلج کند.

مارتین کوپف که ریاست اتحادیه شرکت‌های گالوانیزه با فلز روی آلمان را نیز بر عهده دارد، می‌گوید: «اگر بگویند ما گاز شما را قطع می‌کنیم، تمام دستگاه‌های من نابود می‌شوند.»

دولت‌ها، کسب‌وکارها و خانواده‌ها در سراسر جهان، دو سال پس از همه‌گیری ویروس کرونا که تجارت جهانی را مختل ساخت، حال اثرات اقتصادی جنگ را حس می‌کنند. تورم رو به اوج‌گیری گذارده و افزایش هزینه‌های انرژی چشم‌انداز زمستانی سرد و تاریک را رقم زده است. بنابر این می‌توان گفت که اروپا در آستانه رکود اقتصادی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید