به گزارش CNN فارسی ، از کشتی های بزرگ با مالکیت خصوصی گرفته تا قایق‌های اجاره‌ای و حتی کشتی‌هایی که هنوز در حال ساخت هستند، نگاهی به ۳ تا تا از بزرگترین سوپرقایق‌های تفریحی در جهان می‌اندازیم.

عزام (AZZAM )

این کشتی از سال ۲۰۱۳ رکورد بزرگترین سوپرقایق خصوصی جهان را در اختیار دارد، اما این کشتی ۱۸۰ متری در ابتدا قرار بود ۳۵ متر کوتاهتر باشد.
Azzam که توسط Lurssen با راهنمایی مهندس مبارک سعد الاحبابی ساخته شد و هزینه ساخت آن ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد، در طول فرآیند بهینه سازی طولانی تر شد.
با اتاقی برای پذیرایی حداکثر ۳۶ مهمان و حداقل ۸۰ خدمه، به یک سالن بدنسازی و همچنین یک اتاق تمرین گلف مجهز شده است.
خطوط بیرونی این قایق تفریحی کار شرکت Nauta Design است.

کسوف ( Eclipse )

زمانی که Eclipse در سال ۲۰۱۰ در کارخانه کشتی سازی Blohm + Voss Hamburg به آب انداخته شد، بزرگترین قایق تفریحی خصوصی جهان بود.
اما کشتی ۱۶۲٫۵ متری چند سال بعد توسط Azzam تحت الشعاع قرار گرفت، در حالی که تحویل کشتی ۱۶۴ متری Fulk Al Salamah در سال ۲۰۱۶ باعث شد که در رتبه بندی بزرگترین قایق های تفریحی حتی بیشتر سقوط کند.
Eclipse که متعلق به میلیاردر روسی رومن آبراموویچ است، از چهار موتور دیزلی MTU استفاده می کند و حداکثر سرعت آن ۲۵ گره دریایی و سرعت کروز ۲۲ گره است.
این کشتی مجهز به ۱۸ کابین مهمان و دو سکوی هلیکوپتر است و می تواند حداکثر ۳۶ مهمان و ۶۶ خدمه را در یک زمان در خود جای دهد.
از ویژگی های برجسته آن می توان به یک استخر شنا ۱۶ متری اشاره کرد که به یک زمین رقص و یک گودال آتش سوزی هیزمی تبدیل می شود.

دلبر (Dilbar)

این کشتی ۱۵۶ متری به نام مادر فقید مالک، میلیاردر متولد ازبکستان، علیشیر عثمانوف، توسط معمار دریایی اسپن اوینو طراحی و توسط لورسن در سال ۲۰۱۶ تحویل داده شد.
Dilbar که با بدنه فولادی و روبنای آلومینیومی ساخته شده است، می تواند به حداکثر سرعتی در حدود ۲۲٫۵ گره دریایی دست یابد و اتفاقاً مجهز به یک استخر شنا ۲۵ متری است که بزرگترین استخر نصب شده روی یک قایق تفریحی است.
با فضایی برای حداکثر ۲۴ مهمان و حدود ۱۰۰ خدمه، یک باغ وسیع به همراه دو سکوی هلیکوپتر نیز در کشتی وجود دارد.
این قایق تفریحی دارای قدرت هیبریدی الکتریکی-دیزلی است که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند و در عین حال حداکثر سرعت ۲۲٫۵ گره دریایی را ارائه می دهد..

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید