به گزارش CNN فارسی ، در بیانیه ای که یکشنبه توسط سازمان مستقر در اوهایو منتشر شد ، آمده است: “شانزده شهروند آمریکایی و یک شهروند کانادایی که شامل پنج مرد ، هفت زن و پنج کودک است ، ربوده شده اند.
آنها می گویند: “ما به دنبال راهنمایی خدا برای حل مشکل هستیم و مقامات به دنبال راه هایی برای کمک هستند.”
به گفته یک منبع در نیروهای امنیتی هائیتی که علت این آدم ربایی را اعضای باند محلی دانسته است ، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. کلود جوزف ، وزیر امور خارجه این کشور به CNN گفت که مقامات هائیتی در مورد ربوده شدن با وزارت خارجه آمریکا در تماس هستند.
شنبه بعد از بازدید از یتیم خانه ای در منطقه Croix des Bouquets ، با وسیله نقلیه عازم تیتانین ، شمال پورتوپرنس پایتخت بودند. آنها در طول مسیر بین دو مکان ربوده شدند.
دان هولی ، مدیر سابق وزارتخانه های کمک های مسیحی در هائیتی ، روز یکشنبه به CNN گفت که اعتقاد بر این است که همه نفرات ربوده شده در یک وسیله نقلیه بوده اند و برخی از آنها قبل از دستگیری با مدیر محلی سازمان تماس گرفته اند.
او همچنین گفت که ربایندگان قبلاً با این سازمان تماس گرفته اند.

“چند نفر از دوستان بلافاصله به مدیر محلی سازمان پیام دادند و به او گفتند که چه اتفاقی می افتد. و یکی از آنها توانست یک سنجاق برای نشان  بیندازد و این آخرین چیزی است که [سازمان] شنید تا زمانی که ربایندگان در همان روز با آنها تماس گرفتند.”

یکی از نفرات ربوده شده ، یک شهروند آمریکایی ، در هنگام وقوع آدم ربایی ، درخواست کمک در یک گروه واتس اپ را ارسال کرد ، واشنگتن به نقل از یک فرد آشنا و ربوده شده که خواست نامش فاش نشود ، این موضوع را گزارش داد.
در پیام آمده است: “لطفاً برای ما دعا کنید !! ما گروگان گرفته شده ایم ، آنها راننده ما را ربوده اند. دعا کنید. ما نمی دانیم ما را به کجا می برند.”
مشخص نیست که این پیام یک ویدئو بوده یا متنی است که به گروه WhatsApp ارسال شده است ، و هیچ اطلاعاتی در مورد خود گروه واتس آپ در گزارش واشنگتن وجود ندارد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید