به گزارش CNN فارسی و به نقل از یکی از مقامات پلیس هند، ازدحام جمعیت در زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» بامداد روز شنبه اول ژانویه/۱۱ دی ماه، دست‌کم ۱۲ کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشت.

موکش سینگ، افسر ارشد پلیس هند به این خبرگزاری گفته است که شمار قربانیان زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» ممکن است طی ساعت‌های آتی افزایش یابد.

بر اساس اظهاراتموکش سینگ، جاده منتهی به زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» بامداد روز شنبه مملو از زائرانی بود که سعی داشتند به مناسبت سال نو خود را به این معبد برسانند.

از سوی دیگر، رسانه‌های محلی هند نوشته‌اند که مجروحان حادثه زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» که گفته می شود حال برخی از آنها وخیم است، به بیمارستان منتقل شد‌ه‌اند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، شمار بازدیدکنندگان زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» روز شنبه از مرز ۲۵ هزار نفر فراتر رفته و حتی شماری از زائران بدون اجازه وارد این معبد شده بودند.

یک مقام دیگر دولت هند ضمن تایید این خبر تصریح کرده است که حادثه معبد «ماتا وایشنو دیوی» حوالی ساعت ۲:۴۵ دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داده است.

به گفته وی، دولت هند درخواست کرده است تا تحقیقاتی برای روشن شدن بیشتر جزئیات حادثه اخیر به سرعت انجام شود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز در توییتی از وقوع حادثه زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» و از دست رفتن جان شماری از شهروندان کشور خود ابراز تاسف کرده است.

زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» یکی از مهمترین و پربازدید‌ترین معبد‌های هندوها در منطقه کشمیر در ۳۰ کیلومتری شهر جاموی هند است.

پس از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ روزانه بیش از یکصد هزار زائر هندی برای عبادت به زیارتگاه «ماتا وایشنو دیوی» می‌رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید