به گزارش CNN فارسی سیستم سوخت‌رسانی ایران سه شنبه گذشته در پی حمله گسترده سایبری به سامانه کارت سوخت از کار افتاد و باعث اختلال در فعالیت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت در ایران شد.

یک روز پس از آن، گروهی تحت عنوان «گنجشک درنده» علاوه بر پذیرش مسئولیت این حمله سایبری، مسئولیت حملات سایبری پیشین به شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی را نیز به عهده گرفت.

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شنبه ۸ آبان (۳۰ اکتبر) در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: بر اساس تحلیل‌های اطلاعاتی حمله سایبری به سامانه‌های سوخت از طرف یک کشور خارجی و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام شده است، اما از نظر اطلاعات فنی در حال بررسی هستیم و به صورت قطعی نمی‌توانیم درباره منشأ حمله اظهار نظر کنیم البته بخشی از بررسی‌ها به نتیجه رسیده است.

ایران مدعی شده است که طی سال‌های گذشته برای مقابله با حملات سایبری در حالت آماده‌باش قرار دارد و ایالات‌متحده و اسرائیل را عامل حملات سایبری به این کشور معرفی کرده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز روز پنجشنبه گذشته در توئیتی به زبان عبری، با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه کارت سوخت و بدون نام بردن از اسرائیل، از ناکام ماندن «دشمن» برای رسیدن به هدف خود برای به گفته او «آشوب به پا کردن در ایران» نوشت.

سیستم سوخت‌رسانی ایران روز سه‌شنبه به دلیل حمله گسترده سایبری به سامانه کارت سوخت از کار افتاد و این امر باعث اختلال در فعالیت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت در ایران شد.

دیدگاهتان را بنویسید