به گزارش CNN فارسی ، کالین کال، معاون وزیر دفاع در امور سیاست، در سخنرانی در کمیته نیروهای مسلح سنا، گفت که این گروه در حال حاضر توانایی انجام چنین حمله‌ای را ندارد،
کال سریع‌ترین جدول زمانی را از سوی یکی از اعضای دولت ایالات متحده در مورد اینکه سازمان تروریستی مستقر در افغانستان که ۱۳ نظامی آمریکایی را در بمب‌گذاری انتحاری اواخر ماه اوت در کابل کشت و اینکه چقدر سریع می‌تواند تهدیدی برای میهن آمریکایی باشد، را ترسیم کرد.
در اواخر سپتامبر، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک گفت که خطر ترور از افغانستان کمتر از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است، اما داعش یا القاعده می توانند در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه دوباره تشکیل شوند.

“سازمان های تروریستی به دنبال فضاهای بدون حکومت هستند تا بتوانند آموزش ببینند و تجهیز کنند و پیشرفت کنند، و بنابراین، در آنجا، به وضوح این امکان وجود دارد که این اتفاق در آینده رخ دهد.”

ژنرال جیمز مینگوس، مدیر عملیات ستاد مشترک ارتش، در این جلسه گفت که برآوردهای جامعه اطلاعاتی بر اساس عدم مداخله ایالات متحده یا متحدان است. مینگوس افزود: «هدف این است که افق‌های زمانی را در جایی که در حال حاضر هستند حفظ کنیم، اگر نه حتی بیشتر».
پنجره کال برای تهدید تروریستی که دوباره از افغانستان سرچشمه می‌گیرد کوتاه‌تر و سریع‌تر است، و این در حالی است که دولت بایدن هنوز در تلاش است تا چگونگی انجام عملیات‌های به اصطلاح فرا افق را برای جمع‌آوری اطلاعات و در صورت نیاز انجام دهد.
آمریکا در گفتگو با پاکستان
ایالات متحده در حال حاضر از حریم هوایی پاکستان برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز افغانستان استفاده می کند. کال گفت: «ما در حال گفتگو با پاکستان برای باز نگه داشتن خط ارتباط هوایی هستیم.

ایالات متحده به دنبال گزینه های دیگری نیز برای حضور نظامی ایالات متحده در نزدیکی افغانستان است. جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک نشست مطبوعاتی روز دوشنبه گفت: «ما به گفت‌وگو با کشورهای همسایه و شرکای منطقه برای ادامه یافتن فرصت‌ها برای توانایی‌ها و پشتیبانی در افق ادامه می‌دهیم، اما من چیز خاصی در این مورد ندارم.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید