به گزارش CNN فارسی ، در بیانیه ای که به CNN Business ارائه شده است ، یوتیوب همچنین تأیید کرد که تحت سیاست جدید کانال های هرچند معروف که اطلاعات غلط درباره ی  واکسنمنتشر می کنند را حذف می کند ، از جمله یکی از آنها متعلق به صندوق دفاع از سلامت کودکان ، گروهی وابسته به فعال بحث برانگیز ضد واکسن است.
کاربرانی که در مورد “واکسن هایی که در حال حاضر تحت تأیید هستند که توسط مقامات بهداشت محلی و WHO بی خطر و مؤثر هستند” اطلاعات نادرست ارسال می کنند ، فیلم های آنها حذف می شود و مشمول سیاست اعتصاب YouTube می شوند و ممکن است با حذف آنها مواجه شوند.  وبلاگ گفت :”این شامل محتوایی می شود که به دروغ می گوید واکسن های تأیید شده باعث اوتیسم ، سرطان یا ناباروری می شوند ، یا اینکه مواد موجود در واکسن ها می تواند افرادی که این واکسن را دریافت می کنند را ردیابی کند.
افراد زیادی تصمیم یوتیوب را بی دلیل دانستند و در بیانیه ای به CNN Business آورده اند که : “هیچ موردی در تاریخ وجود ندارد که سانسور برای دموکراسی یا سلامت عمومی مفید باشد.”
پلتفرم متعلق به Google قبلاً سیاستی را ممنوع کرده بود که اطلاعات غلط مربوط به Covid-19 در طول همه گیری را ممنوع می کند ، از جمله در مورد درمان و پیشگیری آن. این سیاست قبلاً منجر به اقدامات علیه برخی از چهره های برجسته از جمله سناتور کنتاکی رند پل شده بود که در ماه آگوست به دلیل ادعاهای دروغین در مورد اثربخشی ماسک ها به مدت ۷ روز از فعالیت محروم شد. (پل نیز از تصمیم یوتیوب انتقاد کرد)
یوتیوب روز چهارشنبه اعلام کرد که ادعاهای گمراه کننده به سایر حوزه های پزشکی سرایت کرده است.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در تلاش برای مقابله با اطلاعات غلط هستند که به گفته کارشناسان در تردید واکسن کمک می کند. نرخ جهانی واکسیناسیون روزانه کووید -۱۹ اخیراً به حدود ۲۶ میلیون دوز در روز کاهش یافته است. این امر در حالی مطرح می شود که انتظار می رود واکسن کووید -۱۹ برای کودکان در ماه های آینده تایید شود.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید