ستاره بسکتبال NBA در پنجمین بازی فصل در ۱ نوامبر سال ۱۹۸۴ ، در بازی با شیکاگو بولز کفش های ورزشی قرمز و سفید را پوشید.
به گفته خانه حراج ساتبی ، این کفش ها روز یکشنبه به مجموعه دار کارت، نیک فیورلا فروخته شد و رکورد جهانی جدیدی را برای بالاترین قیمت به دست آمده برای یک جفت کفش ورزشی در حراج به ثبت رساند. این کفش همچنین به اولین جفت کفش ورزشی تبدیل شد که به قیمت بیش از ۱ میلیون دلار در حراجی فروخته شد.
برام واچر ، رئیس شرکت لباس‌ های خیابانی و کلکسیون‌های مدرن ساتبی، در بیانیه‌ای گفت: «رکوردشکنی مایکل جردن و امتیاز ایر جردن را در اوج بازار کفش‌های کتانی تأیید می‌کند».
در سال ۱۹۸۴ ، نایک خط تولید کفش و لباسی را به جردن داد تا او را متقاعد کند تا با شرکت ورزشی قرارداد امضا کند.
این اولین بار بود که این برند که در آن زمان یک استارت آپ نوپا در پورتلند ، اورگان بود  چنین کاری انجام داد و راه را برای بسیاری از همکاری های بازیکنانی که اکنون می بینیم هموار کرد.
دیوید فالک، مدیر برنامه جردن، از والدینش خواست تا او را متقاعد کند که سوار هواپیما شود. جردن در قسمتی از مجموعه مستند ۱۰ قسمتی پرفروش "آخرین رقص" به یاد می آورد: "مادرم گفت "تو می روی و گوش می کنی. ممکن است آن را دوست نداشته باشی، اما می روی و گوش می کنی." "
بقیه اش تاریخ است. جردن به عنوان یک تازه کار، در سال ۱۹۸۴ قراردادی ۵ ساله با نایک با دستمزد سالانه ۵۰۰۰۰۰ دلار امضا کرد.
"ایر جردن" متولد شد و جردن و نایک بلافاصله به جکپات رسیدند.
همانطور که فالک بیان کرد: "تا پایان سال چهارم ، نایک امیدوار بود ۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. اما در پایان سال اول ، آنها به ۱۲۶ میلیون دلار رسیدند."
ترجمه شده سایت رسمی CNN
 
 

دیدگاهتان را بنویسید