به گزارش CNN فارسی محققان دانشگاه کمبریج می گویند دیابت نوع ۲ علاوه بر مشکلات دیابت، می تواند منجر به ۵۷ اختلال دیگر شود.

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه کمبریج انجام شده است، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ در معرض ۵۷ خطر دیگر از جمله سرطان، بیماری کلیوی و بیماری های عصبی هستند.

گزارش ها در انگلستان نشان می دهد که میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلیل اضافه وزن، کم تحرکی و سابقه خانوادگی دیابت نوع ۲ به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و در نتیجه در معرض خطر مشکلات جسمی قرار دارند.

یک مطالعه دانشگاه کمبریج نشان داد که دیابت نوع ۲ می تواند منجر به ۵۷ اختلال طولانی مدت شود. به طور متوسط، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ این ۵۷ بیماری را حدود ۵ سال زودتر از همتایان خود ایجاد می کنند.

کارشناسان می گویند نتایج این مطالعه نگران کننده است و باید برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بیماران، فورا مورد توجه قرار گیرد.

گزارش نهایی این مطالعه قرار است در مجله British Journal of Diabetes (Diabetes UK) منتشر شود. این مطالعه داده های ۳ میلیون نفر را در مورد ۱۱۶ بیماری شایع در میانسالان مورد بررسی قرار داد و نشان داد که ۵۷ نفر بیشتر مبتلا به دیابت نوع ۲ ۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بودند. برای مثال، آنها ۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بودند. ۵٫۲ برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری کلیوی پیشرفته، ۴٫۴ برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کبد و ۳٫۲ برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پیشرونده چشم. دیابت نوع ۲ همچنین خطر ابتلا به بیماری های عصبی را تا ۲٫۶ برابر، اختلالات بینایی تا ۲٫۳ درصد و اختلالات خوردن را تا ۱٫۸ برابر افزایش می دهد.

گاردین گزارش داد که این مطالعه وضعیت فیزیکی افراد بالای ۳۰ سال را مورد بررسی قرار داده است. در مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه کمبریج انجام شد، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تا سن ۵۰ سالگی مورد مطالعه قرار گرفتند. این مقاله به نقل از دکتر الیزابت رابرتسون، مدیر تحقیقات انستیتوی دیابت بریتانیا، می گوید: «یافته ها نشان می دهد که کمبود سلامتی در افراد میانسال می تواند در درازمدت بر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ تأثیر بگذارد. به همین دلیل، بیماران دیابتی باید خطرات خود را کاهش دهند تا بعداً دچار اختلالات پیچیده نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید