به گزارش CNN فارسی ، استارت آپ ایرلندی XOCEAN جایگزینی را عرضه کرده است. کشتی‌ های سطحی بدون سرنشین آن (USV) – به اندازه یک ماشین متوسط و نیمی از وزن – مجهز به حسگرهایی هستند که داده‌های اقیانوس را جمع‌آوری کرده و از طریق ماهواره برای کارشناسان در ساحل ارسال می‌کنند.
این شرکت می گوید که ایمنی را بهبود می بخشد، در حالی که هزینه و انتشار گازهای گلخانه ای بررسی اقیانوس ها را کاهش می دهد. به گفته XOCEAN، یو اس وی های آن ۱۰۰۰ برابر کمتر از کشتی های تحقیقاتی سنتی کربن منتشر می کنند.
جیمز آیوز، بنیانگذار و مدیر عامل XOCEAN می گوید: «اگر کسی نیازی به رفتن به خارج از ساحل نداشته باشد، مردم را از یک محیط بالقوه خطرناک دور می کند. او می افزاید: علاوه بر آن، «(ما) ردپای محیطی کوچکی داریم… و معتقدیم که می توانیم داده ها را با هزینه کمتری تحویل دهیم.

فعالیت اقیانوس
XOCEAN می‌گوید ناوگان رو به رشد USVs در سرتاسر جهان مستقر شده و ۳۰۰۰۰ ساعت در دریا و بیش از ۱۰۰ پروژه از زمان تأسیس شرکت در سال ۲۰۱۷ تکمیل شده است. این توسط صنعت نفت و گاز برای انجام بررسی‌های خطوط لوله توسط شیلات مورد استفاده قرار گرفته است. برای جمع آوری داده های صوتی در مورد جمعیت ماهی ها، و برای تحقیقات و نظارت بر محیط زیست استفاده میشود.
انرژی این کشتی ها توسط یک باتری شارژ شده توسط پنل های خورشیدی روی عرشه و یک دیزل ژنراتور کوچک تامین می شود. مجهز به حسگرهایی مانند اکوی صداهای چند پرتویی – که پالس های صوتی را به درون آب می فرستند که از بستر دریا می پرند – آنها قادر به اندازه گیری عمق، دمای هوا و آب، سرعت باد، ارتفاع موج و جریان جزر و مد هستند.
بر اساس گزارش سال ۲۰۱۶ OECD، انتظار می‌رود که اقتصاد اقیانوسی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳ تریلیون دلار ارزش داشته باشد و رشد قوی در بادهای فراساحلی، پردازش ماهی، و کشتی‌سازی و تعمیر پیش‌بینی شده است.
ایوز می‌گوید: «داده‌ها پایه و اساس هر فعالیتی در اقیانوس است. در ابتدای سال ۲۰۲۰، این شرکت حدود ۲۰ کارمند کامل داشت. اکنون ۱۱۲ تا دارد. تقریباً ۸ میلیون یورو (۹٫۴ میلیون دلار) بودجه جمع آوری کرده است، با دفاتری در ایرلند، بریتانیا و کانادا. در مرحله بعد، این شرکت به دنبال توسعه در آسیا و اقیانوسیه است و تا پایان سال قصد دارد ناوگان خود را از ۱۵ به ۴۰ کشتی افزایش دهد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید