به گزارش CNN فارسی در سومین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در کره جنوبی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده با شکست رقیبان خود به دو مدال طلا رسیدند. پیش از این ناهید کیانی نیز در این دوره از مسابقات برای تیم ملی تکواندوی زنان ایران یک مدال طلا کسب کرده بود.

به گزارش ایسنا، زهرا پوراسماعیل، نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در دیدار نهایی برابر حریفی از ازبکستان با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید و صاحب دومین مدال طلای تیم ملی تکواندوی زنان ایران در این رقابت‌ها شد.

پوراسماعیل پیش از این و برای حضور در دیدار نهایی حریفی از اردن و قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی را شکست داده بود.

اکرم خدابنده دیگر نماینده تیم ملی تکواندوی زنان ایران نیز در همین روز در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر ورزشکاری از چین به میدان رفت و با پیروزی در دو راند متوالی، سومین مدال طلای تیم تکواندوی زنان ایران در آسیا را تصاحب کرد.

اکرم خدابنده، کاپیتان تیم ملی تکواندو زنان ایران نیز برای حضور در دیدار نهایی از سد حریفی از سوریه گذشته بود.

تیم تکواندوی زنان ایران تا کنون موفق به کسب سه طلا توسط ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده، دو نقره از سوی مبینا نعمت‌زاده و نسترن ولی‌زاده و یک برنز توسط زهرا شیدایی شده است.

در حالی که تیم تکواندوی زنان ایران در این دوره ار رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا موفق به کسب سه مدال طلا شده اما تیم مردان همچنان برای کسب مدال طلا تلاش می‌کند.

تیم ملی مردان ایران تاکنون بدون مدال طلا، به سه نقره توسط میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علی نادعلیان و یک برنز از سوی دانیال بزرگی رسیده است.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در دو بخش‌ کیوروگی (مبارزه) و پومسه (اجرای فرم) از سوی اتحادیه تکواندو آسیا و به‌ صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

رقابت‌های امسال با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور که از سوم تیرماه آغاز شده است تا دوشنبه شش تیر (۲۷ ژوئن) ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید