به گزارش CNN فارسی ، ارتش کره جنوبی “در حالت آماده باش” برای “پرتاب های بیش تر” احتمالی است.

بو سئونگ چان ، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در جلسه توجیهی روز سه شنبه گفت آزمایش پیونگ یانگ “برای زمانی تأسف آور است که ثبات سیاسی در شبه جزیره کره بسیار بحرانی است.”

فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش آمریکا در هاوایی اعلام کرد که در حال رایزنی با متحدان و شرکای خود در مورد آزمایش کره شمالی است.
در حالی که ما ارزیابی کرده ایم که این رویداد تهدیدی فوری برای پرسنل یا قلمرو ایالات متحده یا متحدان ما نیست . پرتاب موشک ، تأثیر بی ثبات کننده برنامه تسلیحاتی غیرقانونی (کره شمالی) را برجسته می کند. ”

طبق قوانین بین المللی ، پیونگ یانگ از آزمایش موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای منع شده است. چنین آزمایش های قبلی با بی پروایی بین المللی و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شده است.
خبر آزمایش روز سه شنبه درست قبل از سخنرانی کیم سونگ نماینده کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک منتشر شد که در آن از شکاف بین کره شمالی و جنوبی ابراز تاسف کرد و از حضور آمریکا در منطقه انتقاد کرد.

وی با اشاره به روابط نزدیک واشنگتن با سئول گفت: “روابط بین دو کره هرگز از سایه مداخله و مانع آمریکا بیرون نیامده است.”
این آزمایش موشکی سومین آزمایش کره شمالی در این ماه است.

در ۱۱ و ۱۲ سپتامبر ، پیونگ یانگ اعلام کرد که موشک های کروز دوربرد را آزمایش کرده است.

سپس در ۱۶ سپتامبر ، کره شمالی و کره جنوبی موشک های بالستیک را آزمایش کردند و تنش ها را به طور تصاعدی در منطقه ای که قبلاً یکی از بی ثبات ترین مناطق کره زمین بود ، افزایش دادند.

کیم یو جونگ ، خواهر رهبر کیم جونگ اون ، مقام ارشد کره شمالی هفته گذشته گفت که کره شمالی می خواهد روابط بین دو کره را ترمیم کند و احتمال نصب مجدد دفتر رابط مشترک ، که کره شمالی در ژوئن گذشته آن را تخریب کرد ، مطرح کرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی از پیام کیم در مورد امکان برگزاری گفتگوهای “سازنده” به عنوان “معنی دار” استقبال کرد. کاخ آبی ریاست جمهوری پاسخی رسمی نداد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید