به گزارش CNN فارسی، کره جنوبی، موضوع کاهش جمعیت در کره جنوبی یک مسئله ساختاری در دنیای شرکت‌ها به طور کلی در جامعه کره است. نرخ باروری در کره جنوبی در پایین سطح در مقیاس جهانی قرار دارد. کره جنوبی چندین دهه است که درگیر مبارزه‌ای نامرئی برای آینده خود و مقابله با کاهش جمعیت است. به نظر می‌رسد آمارهای دولتی منتشر شده در اوایل ماه دسامبر نشان می‌دهند که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در حال باختن در این نبرد است.

به گزارش CNN فارسی به نقل از دویچه وله ، طبق داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار کره کل جمعیت نزدیک به ۵۲ میلیون نفری آن کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی برای اولین بار از زمان آغاز جمع آوری اطلاعات مرتبط با سرشماری کاهشی ۰.۱۸ درصدی خواهد یافت.

این اداره دولتی مسئول داده‌های سرشماری بدترین سناریو را نیز ترسیم کرده که بر اساس آن جمعیت کره تا سال ۲۱۲۰ به حدود ۱۲ میلیون نفر کاهش خواهد یافت که در حدود ۲۳ درصد از جمعیت امروزی خواهد بود.

علاوه بر این، اداره آمار کره جنوبی پیش بینی کرده که میانگین سنی جمعیت از متوسط سن ۴۳ سال در سال ۲۰۲۱ به ۶۲ سال در سال ۲۰۷۰ میلادی افزایش خواهد یافت. این ارقام برای کشوری که مدت هاست از چالش‌های کاهش جمعیت آگاه بوده تعجب‌آور نیست. ترکیبی از پیری جمعیت و کاهش نرخ‌زاد و ولد باعث ایجاد مشکل برای نیروی کار کره جنوبی می‌شود. این در حالی است که آن کشور با هزینه‌های بیش‌تری در قالب درآمد مالیاتی و مراقبت‌های بهداشتی مواجه است.

دولت‌های متوالی تلاش کرده‌اند تا با کاهش بودجه مقابله کنند و مجموعا ۱۸۸ میلیارد دلار در دهه منتهی به سال ۲۰۲۰ میلادی هزینه کرده اند. این هزینه‌ها عمدتا صرف مشوق‌های مالی برای زوج‌ها به منظور بچه دار شدن شده است. با این وجود، تاکنون افزایش مخارج تاثیر چندانی در افزایش نرخ‌زاد و ولد نداشته است.

«اوهه هی گیونگ» از دانشگاه بین المللی مسیحی توکیو به «دویچه وله» می‌گوید: «این یک مشکل بلند مدت برای کره جنوبی و مسئله‌ای نگران کننده است و در سالیان اخیر تا حدی به دلیل شیوع کرونا تشدید شده است. در کل، اما این یک مسئله ساختاری است که سال‌ها جامعه کره را تحت تاثیر قرار داده است و چندین عامل در آن تاثیرگذار است که یکی از اصلی‌ترین عوامل» شوق و شور بهترین تحصیل برای فرزندان «در میان والدین کره‌ای و ناامیدی آنان از چشم‌انداز تامین این هدف برای فرزندان و سرنوشت فرزندان‌شان پس از تحصیل است».

دیدگاهتان را بنویسید