به گزارش CNN فارسی ، خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، روز شنبه اعلام کرد، چین قانون آموزشی را تصویب کرده است که به دنبال کاهش «فشار دوگانه» تکالیف درسی و تدریس خصوصی در درس‌های اصلی است.

پکن امسال دست پدرانه قاطعانه‌تری را به کار گرفته است، از مقابله با اعتیاد جوانان به بازی‌های آنلاین – که نوعی «تریاک معنوی» تلقی می‌شود – تا سرکوب پرستش افراد مشهور اینترنتی.
پارلمان چین روز دوشنبه اعلام کرد در صورتی که فرزندان خردسال خود رفتارهای بسیار بدی از خود نشان دهند یا مرتکب جنایت شوند ، قانونی برای مجازات والدین در نظر می گیرد.
قانون جدید ، که به طور کامل منتشر نشده است ، دولت های محلی را مسئول اطمینان از کاهش فشارهای دوقلو می داند و از والدین می خواهد که زمان فرزندان خود را برای استراحت و ورزش مناسب تنظیم کرده و در نتیجه فشار را کاهش دهند ، و از فشار بیش از حد جلوگیری کنند.

در ماه‌های اخیر، وزارت آموزش و پرورش ساعات بازی را برای خردسالان محدود کرده است و به آنها اجازه می‌دهد فقط در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به مدت یک ساعت آنلاین بازی کنند.
همچنین به دلیل نگرانی از بار سنگین تحصیلی بر روی کودکان ، تکالیف را کاهش داده و تدریس خصوصی بعد از مدرسه را برای دروس اصلی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات ممنوع کرده است.

در عین حال، چین از مردان جوان چینی می‌خواهد که کمتر «زنانه» و بیشتر «مردانه‌تر» باشند.

وزارت آموزش و پرورش در «پیشنهاد جلوگیری از زنانه شدن نوجوانان پسر» که در ماه دسامبر صادر شد، از مدارس خواست تا ورزش‌های درون دانشگاهی مانند فوتبال را ترویج کنند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید