به گزارش CNN فارسی ، امسال، داستان هلی کوپتر کوچکی را که در سیاره دیگری آشکار می شود را تماشا کرده ایم. و مانند لذت فرود موفقیت آمیز مریخ نورد Perseverance در ماه فوریه بر روی مریخ، سفر دستیار هلیکوپتر Ingenuity آن چیزی است که در سال ۲۰۲۱ به آن نیاز داشتیم.

از میلیون‌ها مایل دورتر، ما به سیاره سرخ به‌عنوان عاملی منحرف کننده از مصیبت‌ هایمان در حالی که در دومین سال شیوع یک بیماری همه‌گیر زندگی می‌کنیم، نگاه کرده‌ایم. در همین حال، دو ربات در حال دستیابی به چیزی هستند که زمانی در مریخ غیرممکن تصور می شد.
به راحتی می‌توان امیدهایمان را روی آن‌ها قرار داد، آنها را به‌عنوان دو دوست روباتی تصور کنید که سناریوی پلیس رفیق را بازی می‌کنند. کشفیات آنها ما را شگفت زده می کند. موفقیت های آنها ارزش تجلیل دارد. و آنها کارت پستال های خیره کننده ای را از دنیای زنگاردار پس می فرستند.
Ingenuity از همان ویژگی انسانی که نام خود را از آن گرفته است ساخته شده و قدرت می گیرد. هزاران نفر از مردم فداکار، سخت کوش و خلاق سال ها تلاش کردند تا آن را به واقعیت تبدیل کنند. وقتی از دانشمندان می‌پرسم که آیا هرگز تصور می‌کردند هلیکوپتری بر روی مریخ پرواز کند، بیشتر آنها می‌گویند نه — اما خوشحالند و از اینکه وجود دارد و فعالانه در جو مریخ پرواز می‌کند، خوشحال هستند.

سفر برای هلیکوپتر آسان نبوده است. تصور کنید که آزمایشی بسازید، فناوری در سیاره ای دیگر نشان داده شود، و با مشکلاتی مواجه نشوید. بارها و بارها، هلی کوپتر و تیمش بر این مشکلات غلبه کرده اند تا به کاوش ادامه دهند.
Perseverance، که تقریباً به اندازه یک SUV است، برای زنده ماندن حداقل دو سال در مریخ ساخته شده است. این هلیکوپتر ۴ پوندی (۱٫۸ کیلوگرمی) برای پنج پرواز آزمایشی در ماه آوریل طراحی شد.
تا به امروز، Ingenuity به ۱۵ پرواز شگفت انگیز دست یافته است و هنوز Perseverance را رها نکرده است. آنها با هم در حال کاوش در مریخ به روشی بی‌سابقه هستند که می‌تواند نشان دهد که آیا زندگی در این سیاره سرخ وجود داشته است یا خیر. ابتکار همراهی کامل در سفر بوده است، پیشرو بوده است. و لازم نیست این سفر را به تنهایی طی کند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید