به گزراش CNN فارسی ،گمانه زنی ها در مورد آینده اغلب تیره و تار هستند، اما برای ۱۷۵مین سالگرد تاسیس، موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی در حال ارائه یک چشم انداز بزرگ از چگونگی تغییر اساسی جهان از طریق یک نمایشگاه پرفروش فناوری، طراحی و هنر است. نمایش “آینده” که در ساختمان هنر + صنایع (AIB) قرار دارد، ۳۲۰۰۰ فوت مربع فضا را با ترکیبی از پروژه های واقعی در حال حاضر، طرح های پیشنهادی از زمان حال و گذشته و مفاهیم هنری پیشاپیش پر خواهد کرد. راشل گاسلینز، مدیر Smithsonian AIB، این نمایش را “نمایشگاه جهانی ایده‌های معاصر” می‌نامد.
گاسلینز گفت: «من فکر می‌کنم می‌توان گفت که این تنها نمایشگاه در تاریخ است که می‌توانید با چشمان خود یک بازی ویدیویی انجام دهید، با یک ربات احساساتی صحبت کنید، از یک اغذیه‌فروشی آینده بازدید کنید و لباس‌های خود را بشویید.

اسمیتسونیان بزرگترین شبکه موزه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی در جهان است و اشلی مولز، متصدی نمایشگاه، به ما اشاره می‌کند که AIB بسیاری از اشیاء تاریخ‌ساز را برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داده است، از جمله لامپ، تلفن و موشک های فضاپیمای آپولو.
او توضیح می دهد که اکنون، آنها امیدوارند که به میراث نوآوری خود ادامه دهند. او گفت: «این روزها ما کمک زیادی نیاز داریم تا تصور کنیم در آینده چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید. اما ما همچنین به کمک نیاز داریم تا تصور کنیم چه چیزی می تواند درست پیش برود.” در اینجا هشت مفهوم و شیء برجسته از این نمایش وجود دارد.

«بازگشت به آینده ۲» پیش‌بینی کرد که ما تا سال ۲۰۱۵ اتومبیل‌های پرنده خواهیم داشت. «بلید رانر» پیش‌بینی کرد که ما آنها را تا سال ۲۰۱۹ خواهیم داشت. اما سال ۲۰۲۱ است و ما هنوز ماشین‌هایی را در آسمان خود ندیده‌ایم. (شرط‌بندی‌های «جتسون‌ها» هنوز تا دهه ۲۰۶۰ داریم؛ «عنصر پنجم»، دهه ۲۲۵۰). یک خودروی هیبریدی خودپرواز است که برای بلند شدن و فرود عمودی طراحی شده است. در حالی که مسافران هنوز باید صبور باشند تا بتوانند سواری را از بالا نشان دهند، این چشم انداز ابدی آینده ممکن است در نهایت به زودی به دست بیاید: اوبر و هیوندای با هم متحد شده اند و اولین نمونه اولیه را در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته اند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید