به گزارش CNN فارسی، منابع نظامی یمن خبر دادند ۱۳ شبه‌نظامی حوثی در درگیری با «نیروهای مشترک ارتش و مقاومت مردمی یمن» در شهر «جراحی»، واقع در استان «الحدیده» کشته‌شده و ۵ تن دیگر از آنان زخمی شدند.
ستاد اطلاع‌رسانی نیروهای مشترک اعلام کرد، «یگان‌های شناسایی» این نیروها، شامگاه جمعه ۲۴ دسامبر، توانستند شماری از شبه‌نظامیان حوثی را در حال نفوذ به حومه شهر جراحی در جنوب استان حدیده شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.


به گفته این ستاد، شبه‌نظامیان حوثی قصد داشتند در نقطه‌ای نزدیک به یکی از خطوط مقدم جنگ مستقر شوند اما در اثر حمله نیروهای مشترک، ۱۳ تن از آن‌ها کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.
نیروهای مشترک همچنین از انهدام یک خودروی زرهی جنگی که در فاصله ۶۰۰ متری مکان درگیری و بین درختان مستتر شده بود، خبر دادند.

خسارت حوثی‌ها در تَعِز

نیروهای مشترک ارتش و مقاومت مردمی یمن از خسارت‌های فراوان شبه‌نظامیان حوثی در غرب استان «تَعِز» خبر دادند. بر این اساس، نیروهای مشترک توانستند کنترل کوه «مناره» و رشته‌کوه‌های واقع در شهر «مقبنه» این استان را به دست خود گیرند.
یک منبع مطلع نظامی در این زمینه خبر داد که نیروهای مشترک، حملات شدیدی را علیه مراکز استقرار شبه‌نظامیان حوثی آغاز کرده که در این نبردها، از تجهیزات نظامی مختلفی استفاده شده است.
این منبع مطلع افزود، پس از این‌که شبه‌نظامیان حوثی در روزهای گذشته دچار خسارت‌های شدیدی در دو جبهه جراحی و «جبل راس» شدند، نیروهای مشترک کنترل رشته‌کوه‌های واقع در منطقه «الاثاب» در امتداد منطقه «الاشوع» را به دست گرفتند. آن‌ها پس از این توانستند به کوه مناره در شهر مقبنه رسیده و خسارت‌های سنگین مادی و جانی به شبه‌نظامیان وارد کنند.

تسلیحات نظامی ایران علت ادامه جنگ

همزمان با تحولات اخیر در یمن، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جمعه ۲۴ دسامبر، تاکید کرد که ارسال سلاح‌ توسط ایران به شبه‌نظامیان حوثی‌ نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل توسط این کشور است و افزود، این اقدام باعث طولانی‌شدن جنگ در یمن می‌شود.
او در این زمینه تصريح كرد: «قاچاق سلاح از ایران برای حوثی‌ها به منزله نقض فاحش تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل و مثالی دیگر از فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه است.»
بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌های آمریکا، عرضه، فروش، یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به حوثی‌ها غیرقانونی است و مجازات‌هایی به دنبال دارد.
پیشتر وزارت خارجه آمریکا، پنج‌شنبه ۲۳ دسامبر، در بیانیه‌ای گفته بود: «حمایت ایران از شبه‌نظامیان وابسته به این کشور‌، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.»
در این بیانیه آمده، ارسال تسلیحات ایران به یمن حملات حوثی‌ها به استان مأرب را افزایش داده است.
طرف‌های یمنی خواهان راه‌حلی سیاسی برای انتهای جنگ در این کشور هستند و تاکید کرده‌اند که به تعهدات خود برای مقابله با تهدید ایران در منطقه پایبند خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید