به گزارش CNN فارسی ارتش اسرائیل اعلام کرد که برنامه مشترک نظامیان با نیروهای امنیتی را برای دستگیر کردن «عواملی که قصد انجام عملیات تروریستی داشتند» از نیمه شب شنبه آغاز کرد و آن را در ساعات بامداد یک‌شنبه در چند نقطه کرانه باختری، از جمله جنین و رام‌الله، گسترش داد.

اسرائیل می‌گوید که فلسطینیان کشته شده، اعضای مسلح حماس بودند که در جریان شلیک متقابل در برابر نظامیان کشته شده‌اند.

بنا به تایید ارتش، نیروهای امنیتی اسرائیلی در واحدهای موسوم به «یَمام» و «دوو دِوان» برای اجرای این طرح، خود را به شکل اعراب درآورده و در نقاط مختلف کرانه باختری پنهان شده و همزمان عملیات را شروع کردند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردانی اعلام کرد که سه فلسطینی در روستای «بدو» در شمال بیت‌المقدس کشته شدند و اسامه صبح، ۲۲ ساله و از ساکنان منطقه «برقین» در حومه شهر جنین که زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت. فرد پنجم کشته شده نیز از ساکنین «برقین» بوده است.

فرمانده تیپ گولانی ارتش اسرائیل پیشتر گفته بود که نیروهای مسلح فلسطینی در منطقه جنین تقویت و به سلاح‌های پیشرفته مجهز شده‌اند که به آنها امکان می‌دهد نظامیان اسرائیلی را رصد کنند.

روزنامه معاریو خبر داده که یک افسر و یک سرباز اسرائیلی در عملیات «شدیدا زخمی شده‌اند».

رسانه‌های اسرائیل همچنین از بازداشت شماری از فلسطینیان در سلسله رویدادهای یک‌شنبه خبر دادند. منابع فلسطینی بازداشت هشت فلسطینی را تایید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید