به گزارش CNN فارسی ، رودخانه جوی دیگری در این هفته به غرب واشنگتن و بخش هایی از بریتیش کلمبیا در کانادا جاری خواهد شد. در حالی که اخیراً سیستم های پشت سر هم برای منطقه کمی مانند یک رکورد شکسته به نظر می رسد، این پدیده واقعاً قابل توجه است.
رودخانه‌ها در آسمان منجر به رانش زمین شده‌اند که جاده‌ها را مسدود کرده، رودخانه‌ها شهرها را طغیان کرده‌اند و در یک مورد، بستر دریاچه قدیمی را به دریاچه بازمی‌گردانند.
بریتیش کلمبیا معمولاً رویدادهای جوی رودخانه را در ماه نوامبر می بیند، درست مانند شمال غربی اقیانوس آرام. مشکل هر دو منطقه در سال جاری، سازگاری سیستم ها بوده است،
جانسون ژونگ، هواشناس محیط زیست کانادا گفت: «اولین رویداد جوی رودخانه در ۱۳ تا ۱۶ نوامبر به شدت به ما ضربه زد و بارندگی زیادی، ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر (تقریباً ۶ تا ۱۱ اینچ) در کمتر از ۴۸ ساعت ریخت.

همچنین در بالای برف تازه باران باریده است که باعث تشدید سیل شده است.
او مشاهده کرد: “در ارتفاع ۱۵۰۰-۲۵۰۰ متری (۵۰۰۰-۸۰۰۰ فوت) تا ۳۰-۵۰ سانتی متر (۱-۱٫۵ فوت) برف تازه باریده بود.” یکی از رویدادهای جوی رودخانه ما بسیار بالاتر از ۲۵۰۰ متر بارید، به طوری که باران برف را آب کرد و به ایجاد سیل کمک کرد.
یکی از مناطقی که بیشترین میزان سیل را شاهد بود، منطقه سوماس در حدود ۵۰ مایلی شرق ونکوور بود.
ژونگ توضیح داد: “صد سال پیش یک دریاچه سوماس وجود داشت. سپس آنها آب را پمپاژ کردند تا زمین های کشاورزی خوبی ایجاد کنند. این دریاچه برای ۱۰۰ سال گذشته زمین کشاورزی بوده است و اکنون دوباره به یک دریاچه تبدیل شده است.”
او اضافه کرد که بیش از نیمی از عرضه تخم مرغ و لبنیات ونکوور از آن زمین های کشاورزی است که به شدت منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
حجم بی‌سابقه باران باعث ایجاد سیل‌های بزرگ، شسته شدن پل‌ها و جاده‌ها شده و بسیاری از شهرهای کوچک دیگر کانادا را به‌طور کامل با بقیه جهان قطع کرده است.
مریت، بریتیش کلمبیا، یکی از این شهرها است.
ژونگ گفت: «مریت شهری با ۷۰۰۰ نفر جمعیت است و کاملاً زیر آب رفته است. “آن شهر در منطقه ای است که باران زیادی نمی بارد. اما با ترکیب باران و ذوب برف، کل شهر زیر آب رفت. سیستم آب و فاضلاب خراب شد و کل شهر باید تخلیه شود.”

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید