به گزارش CNN فارسی مون‌جائه‌این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که هر سه مرحله پرتاب و جداسازی به خوبی انجام شد اما قرار دادن یک شبه‌ماهواره در مدار یک ماموریت ناتمام باقی مانده است.

مون گفت: متاسفانه ما نتوانستیم به هدف خود به طور کامل برسیم اما این یک دستاورد فوق‌العاده برای اولین آزمایش بود.

با این حال انجام موفقیت آمیز مرحله پرتاب که دستاورد تازه برای سئول به حساب می‌آید سبب شد تا کره جنوبی به هفتمین کشور دنیا تبدیل شود که موشکی را به فضا فرستاده است.

او در ادامه افزود که کره جنوبی تا سال ۲۰۲۷، پنج بار دیگر موشک خود را به فضا پرتاب خواهد کرد و پرتاب بعدی در ماه می آینده برنامه‌ریزی شده است.

به گفته رئیس جمهوری کره جنوبی: «کشورهایی که در زمینه فناوری فضا به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند پیشگامان آینده هستند و ما راهی طولانی برای رسیدن به این مرحله پیش رو نداریم.»

به گزارش رسانه‌های محلی، هنگام پرتاب موشک کلیه افرادی که در مرکز انجام این عملیات حضور داشتند اقدام به تشویق و ابراز احساسات کردند زیرا به نظر می‌رسید که عملیات طبق برنامه پیش رفته و موفقیت‌آمیز بوده است.

نمایندگان پارلمان کره جنوبی نیز به کلی کارهای خود را متوقف کرده بودند تا بتوانند در مراسم پرتاب نخستین موشک فضا پیما توسط کشورشان حضور داشته باشند.

موشکی که روز پنجشنبه از سوی کره جنوبی به فضا پرتاب شد دویست تن وزن و نزدیک به ۴۸ متر طول داشت. سئول برای ساخت این موشک که ۱۰ سال به طول انجامید و با شش موتور سوخت مایع به فضا پرتاب شد ۲۰۰۰ میلیارد وون معادل یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون یورو هزینه کرده بود.

کره جنوبی دوازدهمین اقتصاد بزرگ و یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که بویژه در زمینه الکترونیک از پیشگامان این فناوری به شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید