به گزارش CNN فارسی ، مسترز موفق شد با ثبت زمان ۴۵:۴۰٫۰۵ نهمین مدال خود را در چهارمین رشته متفاوت در پارالمپیک به دست آورد. او پیش از این در قایقرانی، اسکی صحرانوردی و اسکی دوگانه نیز صاحب مدال شده بود. مسترز ۳۲ ساله پس از پایان این رقابت به مرکز خبری پارالمپیک گفت:« این اتفاقی غیرمنتظره بود. من فقط سعی می‌کردم ادامه دهم و برای مقام سوم رقابت کنم. هرگز فکر نمی‌کردم مدعی مدال طلا در توکیو ۲۰۲۰ و در دوچرخه‌سواری باشم.»

مسترز در ماه می عمل جراحی برای خارج کردن تومور از استخوان ران پای خود انجام داد. او آمار خوبی در مسابقات انتخابی پارالمپیک آمریکا نداشت اما در نهایت به لطف نتایجی که در سایر رقابت‌های بین المللی کسب کرده بود به این تیم راه پیدا کرد. او در اوایل هفته جاری در صفحه اینستاگرامش نوشته بود که حضور در توکیو هم برای او قهرمانی به حساب می‌آید.

با این که مسترز از قهرمانی‌اش در توکیو ابراز ناباوری کرده بود اما به این موضوع نیز اشاره کرد که پنج سال برای رسیدن به این لحظه تلاش کرده است. او پیش از این در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز در دوچرخه‌سواری شرکت کرده بود اما در هر دو رشته‌ی رقابت جاده و تایم تریل از سکو دور مانده و چهارم و پنجم شده بود.

مسترز در سال ۱۹۸۹ با نواقصی ناشی از حادثه اتمی چرنوبیل به دنیا آمد. او هفت سال اول زندگی خود را بین پرورشگاه‌های اوکراین سرگردان بود تا این که زنی از آمریکا سرپرستی او را بر عهده گرفت و پس از دو سال و نیم انتظارش دخترش را با خود برد. او در آمریکا در ۱۳ سالگی قایقرانی را آغاز کرد و ۱۰ سال بعد در مسابقات ۲۰۱۲ لندن مدال برنز را از آن خود کرد. اما یک سال بعد کمرش شکست و این مصدومیت باعث شد که او نتواند به قایقرانی ادامه دهد. او تقریبا بلافاصله اسکی صحرانوردی را آغاز کرد و از آنجا به اسکی دوگانه راه یافت و کارش را در این ورزش نیز ادامه داد.

ایران

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۹:۳۰ امروز (چهارشنبه – به وقت محلی) با رقابت ورزشکاران در پرتاب نیزه کلاس F34 دنبال شد.
نماینده ایران در این رقابت سعید افروز بود که با پرتابی به میزان ۴۰٫۰۵ متر به مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت.
او که در این مسابقه رقبای از چین (۲ نفر)، مراکش، فرانسه، کلمبیا (۲ نفر)، پاپوا گینه، تونس و عراق را پیش رو داشت، در همان پرتاپ اول از رقبای قبلی‌اش پیشی گرفت و نیزه را ۳۹٫۴۸ متر پرتاب کرد. او در پرتاب دوم حدنصاب ۳۹٫۴۰ متر را برجای گذاشت و با پرتابی به اندازه ۴۰٫۰۵ متر به استقبال پرتاب چهارم رفت. افروز در پرتاب چهارم نیز رکورد ۳۹٫۶۷ متر را به ثبت رساند و از انجام پرتاب‌های پنجم و ششم خودداری کرد.
پرتاب سوم افروز نه تنها او را به مدال طلا رساند، بلکه وی را رکوردار جدید پرتاب نیزه پارادوومیدانی در کلاس F34 در سطح جهان و پارالمپیک کرد.
افروز در حالی موفق به کسب مدال طلا شد که دو ورزشکار از کلمبیا به ترتیب به مدالهای نقره و برنز دست یافتند.
هم اکنون ایران با هشت طلا و شش نقره و یک برنز در رده سیزدهم جدول مدال ها قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید