به گزارش CNN فارسی دربار پادشاهى عربستان سعودى روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت (۸ آوریل) با صدور بيانيه‌اى کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان براى انجام برخى آزمايش‌ها و معاینات پزشکى به بيمارستان تخصصى ملک فيصل در جده انتقال یافته است.

پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

رسانه‌های دولتی این کشور گزارش داده‌اند که ملک سلمان آخرین بار در ماه مارس برای “آزمایش‌های پزشکی موفقیت‌آمیز” و برای “تعویض باتری ضربان‌ساز مصنوعی قلب” به بیمارستان مراجعه کرده است.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در سال ۲۰۱۵ به پادشاهی عربستان رسید، با این حال پسرش محمد بن‌‌سلمان، ولیعهد این کشور در حال حاضر حاکم واقعی عربستان  محسوب می‌شود.

سرویس‌های امنیتی آمریکا خانواده سلطنتی سعودی را متهم کرده‌اند که در قتل کمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول دست دارد.

پس از مطرح شدن این اتهام که محمد بن‌‌سلمان مغز متفکر طرح قتل خاشقچی است مناسبات دیپلماتیک عربستان با برخی کشورها، از جمله ترکیه تیره و تار شد.

این مناسبات با سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پایان آوریل سال ۲۰۲۲ به ریاض و دیدارش با محمد بن‌سلمان بهبود یافت.

دیدگاهتان را بنویسید