به گزارش CNN فارسی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه (۹ سپتامبر) با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره روند گفتگوهای متوقف شده وین برای احیای توافق هسته‌ای (برجام)‌ گفت که جمهوری اسلامی در حال بررسی‌های لازم در این زمینه است،

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای امیرعبداللهیان با تاکید بر پایبندی ایران به مذاکره به عنوان ابزار دیپلماسی افزود: متاسفانه آمریکایی‌ها با تداوم‌ تحریم‌های غیرقانونی خود دچار یک سوء محاسبه شده اند و تصور می کنند که می‌توانند از آن به عنوان اهرم‌ مذاکراتی استفاده کنند.

آمریکا و آلمان چهارشنبه (۸ سپتامبر) خواهان آن شدند که ایران هر چه سریع تر به روند گفتگوها بازگردد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، هشدار داد که واشنگتن دارد به مقطعی نزدیک‌ می‌شود که تلاش برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران را رها کند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، هم گفت که تاخیری دو یا سه ماهه که ایران برای بازگشت به مذاکرات مطرح کرده خیلی طولانی است.

اما وزیر امور خارجه ایران گفت: طرف‌های مذاکره باید با درکی واقع بینانه به وین بیایند و حقوق و منافع ملت ایران را مورد توجه جدی قرار بدهند و مذاکراتی از نظر ما قابل قبول است که نتیجه ملموسی در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید