به گزارش CNN فارسی ، اسپان روز چهارشنبه گفت: “تعداد عفونت ها و همچنین تعداد مرگ و میر ناشی از کووید و به ویژه تعداد بیماران در بخش های مراقبت های ویژه در برخی مناطق آلمان در حال افزایش است، مناطقی که نرخ واکسیناسیون به اندازه سایر مناطق بالا نیست.” وی افزود: سرعت تزریق آمپول های تقویت کننده کافی نیست.
تاکنون تنها ۶۶٫۸ درصد از جمعیت کشور به طور کامل واکسینه شده اند. طبق آمار وزارت بهداشت، واکسیناسیون در ایالت های شرقی ساکسونی و تورینگن که نرخ واکسیناسیون به ترتیب ۵۹ درصد و ۶۲٫۲ درصد است، کندتر بوده است.
اسپان گفت: «حقیقت این است که اگر همه کسانی که می‌توانند این کار را انجام دهند واکسن بزنند، تعداد بیماران کووید-۱۹ در [مراقبت‌های ویژه] بسیار کمتر خواهد بود.

وی همچنین خواستار تقویت بررسی ها در اماکن عمومی شد که تنها به افرادی که مدرک واکسیناسیون یا گواهی بهبودی کووید-۱۹ دارند اجازه ورود داده می شود.
او گفت: «این ربطی به آزار و اذیت برای واکسیناسیون ندارد، بلکه عمدتاً برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد سیستم بهداشتی است، همانطور که در زاکسن و تورینگن می بینیم.
لوتار ویلر، رئیس مؤسسه رابرت کخ (RKI) – آژانس دولتی فدرال آلمان برای کنترل و پیشگیری از بیماری – در همان کنفرانس مطبوعاتی گفت: “اگر ما اکنون اقدام نکنیم، این موج چهارم همچنان مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. بسیاری از مردم به شدت بیمار می شوند و می میرند، و سیستم مراقبت های بهداشتی به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت.”
فشار بر بیمارستان ها
انجمن بیمارستان های آلمان (DKG) همچنین روز چهارشنبه در مورد کمبود کارکنان ناشی از کووید-۱۹ هشدار داد.
بر اساس یک نظرسنجی، ۷۲ درصد از بیمارستان‌ها گفتند که نسبت به پایان سال ۲۰۲۰، کارکنان کمتری در بخش مراقبت‌های ویژه دارند.

به گفته DKG، دلایل این کمبود، استعفای کارکنان و ساعات کاری کمتر به دلیل فشارهای همه‌گیری است.

روز چهارشنبه، ایالت بادن-وورتمبرگ پس از پر شدن بیش از ۲۵۰ تخت مراقبت های ویژه برای دو روز متوالی، محدودیت های جدیدی برای کووید-۱۹ اعمال کرد. اکنون ساکنان برای ورود به رستوران ها و سینماها باید آزمایش کووید-۱۹ منفی را که بیش از ۴۸ ساعت نباشد ارائه دهند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید