به گزارش CNN فارسی، در روزهای گذشته خبر مهاجرت حمیدرضا رضازاده، پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی با واکنش‌های گسترده‌ای به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

 

در واکنش به این انتقادها، خانم خزعلی شامگاه چهارشنبه، ۱۶ شهریور در توئیتی خبر سفر پسرش به کانادا را تایید کرد و گفت که «سفر موقت کاری» او «جهت توسعه و پشتیبانی یک مجموعه دانش‌بنیان» مربوط به «کامپیوتر» است و پس از «اتمام این پروژه در ماه‌های آینده» فرزندش به ایران بازخواهد گشت.

 

گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می کردند.اما امروز…برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛درحالی که..

خبر مهاجرت پسر معاون رئیس جمهور ایران به کانادا با موج گسترده‌ای از انتقادها به‌ویژه در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. حتی شماری از کاربران همسو با حاکمیت خواستار ورود رئیس جمهور به این موضوع و استعفای خانم خزعلی شده‌اند.

 

پایگاه خبری دیدارنیوز مدعی شده است پسر معاون امور بانوان رئیس جمهور به کشور کانادا مهاجرت کرده و برادر انسیه خزعلی نیز این خبر را تایید کرده است! پ.ن:با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر برکناری مدیرانی که فرزندانشان در خارج از کشور اقامت دارند احتمال استعفای این معاون وجود دارد

تاکنون دفتر رئیس جمهور ایران به موضوع سفر معاون او واکنشی نشان نداده، اما مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت ابراهیم رئیسی، روز چهارشنبه، ۱۶ شهریور در توئیتی با اشاره به قصد فرزند یک معاون وزیر برای خروج و ادامه تحصیل در یک کشور خارجی گفته است که رئیس جمهور، دستور صادر کرده است: «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»

 

اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس_جمهور ، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»گذشت اون دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.مسولان مراقب گشت_ارشاد باشند

آقای عرفاتی در ادامه گفته است: «گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد»، «مسولان مراقب گشت ارشاد باشند.»

 

برخی از کاربران نیز با استناد به اظهارات اخیر دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم خواستار رسیدگی ورود ابراهیم رئیسی به این موضوع شدند.

 

حمیدرضا رضازاده فرزند انسیه_خزعلی معاون امور زنان و خانواده، رییس جمهور به کانادا مهاجرت کرده است.انتظار می‌رود که رئیس جمهور سریعا نسبت به این موضوع واکنش انقلابی نشان دهند.

در همین حال برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که زهره عظیمی، همسر آقای رضازاده، اقامت کانادا را دارد و آن‌ها با فرزند خود ساکن کانادا هستند.

 

عروس و نوه خزعلي اقامت كانادا را دارندسعيد آگنجي: انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که یکی ازتندرو‌ترین افراد در دولت رئیسی است. زهره عظیمی عروس او اقامت کانادارا دارد وفرزندش یاسین رضا‌زاده و همسرش حمیدرضا رضازاده ساکن کاناداهستند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله رحمت‌الله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز از این فرصت استفاده کرده و با کنایه از مهاجرت فرزندان سایر مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای خارجی نام برده و از آن انتقاد کرده‌اند.

 

از نظر من فرزندان مسؤولان نیز همانند هر انسان مستقل‌وآزادی حق دارند در هرکجا که می‌خواهند تحصیل کنند؛ همان‌طور که دختر زاکانی، دختر حدادعادل، پسر مرندی و پسر خزعلی در سویس، آمریکا و کانادا تحصیل کرده‌اند!فقط از رانت والدین و بیت‌المال استفاده نکنند و والدینشان شعار بی‌جا ندهند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نیمه مرداد امسال و پیش از آن رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران از اقامت حدود چهار هزار نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داده بودند.

 

موضوع تحصیل و اقامت فرزندان مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی در خارج از کشور و سبک زندگی‌ آن‌ها با وجود شعارهایی مبنی بر دشمنی با غرب و آمریکا، بارها در رسانه‌ها مطرح و با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مقامات حکومت و شهروندان روبرو شده است.

 

در پی این واکنش‌ها نمایندگان مجلس ایران در سال ۱۳۹۸ از بررسی دو طرح خبر دادند که هدف از تصویب آن، منع حضور اعضای درجه یک خانواده مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی در کشورهای به گفته آن‌ها «متخاصم» بود.

 

در همین حال بسیاری از منتقدان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی از عملکرد کشورهای غربی از جمله کانادا در دادن ویزا و اقامت به وابستگان حکومت ایران و خانواده‌های آن‌ها بارها انتقاد کرده و خواستار توقف این روند شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید