به گزارش CNN فارسی ، Hi Fly ، یک شرکت هواپیمایی بوتیک پرواز است . آنها هم هواپیما و هم خدمه هوایی را استخدام می کنند و مسئولیت رسیدگی به بیمه، تعمیر و نگهداری و سایر تدارکات را بر عهده دارند.
Hi Fly 801 روز سه شنبه ۲ نوامبر از کیپ تاون آفریقای جنوبی پرواز کرد.

این هواپیما توسط Wolf’s Fang، یک کمپ ماجراجویی مجلل جدید در جنوبی ترین قاره جهان، سفارش داده شد و لوازم مورد نیاز را به استراحتگاه آورد. Wolf’s Fang پروژه جدیدی از شرکت گردشگری قطب جنوب وایت دزرت است.
خدمه Hi Fly 801 (و سفر برگشت آن به کیپ تاون، هی فلای ۸۰۲) توسط کاپیتان کارلوس میرپوری، که معاون هی فلای نیز هست، رهبری می شد.
هر پرواز بین پنج تا پنج ساعت و نیم طول کشید و تیم ، کمتر از سه ساعت را روی زمین در قطب جنوب گذراند و ۲۵۰۰ مایل دریایی را طی کرد.
باند فرود آبی یخی در ملک Wolf’s Fang، با وجود اینکه از نظر فنی فرودگاه نیست، یک فرودگاه سطح C تعیین شده است. این بدان معناست که تنها خدمه بسیار متخصص می توانند به دلیل شرایط چالش برانگیز به آنجا پرواز کنند.

میپوری در گزارش کاپیتانش توضیح داد: “هر چه خنک تر باشد، بهتر است.”
شیارگیری در امتداد باند توسط تجهیزات ویژه حک می‌شود و پس از تمیز کردن و کنده‌کاری، ضریب ترمز مناسبی به دست می‌آوریم؛ طول باند ۳۰۰۰ متر است، فرود آمدن و توقف یک A340 با این سنگینی در آن فرودگاه مشکلی نخواهد داشت.
اگرچه یخ آبی زرق و برق دار است، اما به دلیل تابش خیره کننده آن می تواند برای خلبانان نیز نگران کننده باشد.
میپوری افزود: انعکاس فوق العاده است و عینک مناسب به شما کمک می کند چشمان خود را بین نمای بیرون و ابزار دقیق تنظیم کنید. خلبان غیر پرواز نقش مهمی در ایجاد فراخوان های معمول به علاوه اضافی به خصوص در مراحل پایانی رویکرد دارد. ”

اولین پرواز ثبت شده به قطب جنوب یک هواپیمای تک سرنشین لاکهید وگا ۱ در سال ۱۹۲۸ بود که توسط جرج هوبرت ویلکینز، خلبان و کاوشگر نظامی استرالیایی هدایت می شد. او از جزیره فریب در جزایر شتلند جنوبی به پرواز درآمد. این پروژه توسط ویلیام راندولف هرست، سرمایه دار ثروتمند انتشارات آمریکایی تأمین مالی شد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید