به گزارش CNN فارسی ، به گفته تیم ملی شناسایی سرطان ، افرادی که از این گروه ها می میرند بیشتر از همه به دلایل مختلف-COVID-19و سایر مشکلات-جان خود را از دست می دهند.
آنها در گزارش خود که منتشر شد نوشتند: “تخمین زده می شود که ۲٫۸۸ میلیون مرگ بین ماه های مارس و دسامبر ۲۰۲۰ رخ داده باشد. در مقایسه با تعداد مرگ و میرهای مورد انتظار بر اساس داده های سال ۲۰۱۹ ، ۴۷۷٫۲۰۰ مورد مرگ و میر اضافی در این مدت رخ داده است که ۷۴٪ آن مربوط به COVID-19 است.”
“مرگ و میرهای مازاد بر اساس سن در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در بین سیاه پوستان ، سرخ پوستان هند/آلاسکا (AI/AN) و مردان و زنان لاتین بیش از دو برابر مردان و زنان سفیدپوست و آسیایی بود. مرگ و میرهای دیگر که به  COVID-19 ربطی نداشته است  افراد سیاه پوست  و لاتین را طور نامتناسب تحت تأثیر قرار داده است. ”

در مقایسه با مردان و زنان سفیدپوست ، مرگ و میرهای غیر COVID-19 در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر ۲ تا ۴ برابر بیشتر در مردان سیاه و سفید  و مردان و زنان لاتین اتفاق افتاده بود از جمله مرگ و میر ناشی از دیابت ، بیماری قلبی ، بیماری عروق مغزی (سکته مغزی) و بیماری آلزایمر. مرگ و میر زیاد در سال ۲۰۲۰ منجر به افزایش قابل توجه تفاوت های نژادی/قومی در  سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ شد. ”
این تیم از داده های گواهی مرگ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها و جمعیت اداره آمار ایالات متحده برای مقایسه مرگ و میرهای اضافی بر اساس نژاد ، قومیت ، جنسیت ، گروه سنی و علت مرگ از مارس تا دسامبر ۲۰۲۰ با داده های همان ماه در ۲۰۱۹ استفاده میکند .

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید