به گزارش CNN فارسی نواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک جهان، روز پنج‌شنبه درپی طوفان اعتراضات نسبت به تصمیم مقامات برای اعطای معافیت از واکسیناسیون به او برای ورود به استرالیا، با خطر اخراج از کشور روبه‌رو شد اما جلسه دادگاه برای تصمیم‌گیری دربارهٔ سرنوشت او به تعویق افتاد.

به نوشته خبرگزاری‌ها، نواک جوکوویچ در مورد اخراجش از استرالیا مهلت موقت دریافت کرده، اما قرار است شب را در بازداشتگاه مهاجران بگذراند.

این تنیس‌باز صرب که به واکسن ضد کرونا «بدبین است» برای بازی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا راهی آن کشور شد اما در فرودگاه تولامارین ملبورن بازداشت شد، زیرا نتوانست «شواهد مناسب» مبنی بر واکسیناسیون مضاعف یا معافیت پزشکی لازم برای ورود به کشور را ارائه کند.

نواک جوکوویچ پیش از این مخالفت خود با زدن واکسن را ابراز کرده و در اینستاگرام در مورد «دست یافتن» به معافیت پزشکی از سوی مقامات باافتخار پیام منتشر کرده بود، امری که با انتقاد گسترده کاربران مواجه شد.

«مخالفت» جوکوویچ با واکسن‌ کرونا در حالی بیان می‌شود که کارشناسان بهداشت پس از آزمایش‌های بالینی مکرر و ممتد بر روی شمار زیادی از افراد، ایمنی واکسن‌ها را تأیید کرده و اعلام کرده‌اند که این واکسن‌ها خطر ابتلا به کرونا، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از این ویروس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

در حال حاضر ویزای نواک جوکوویچ لغو شده و به بازداشتگاه مهاجران در انتظار اخراج منتقل شده است، اما پس از درخواست تجدیدنظر اضطراری از سوی وکلای او، یک قاضی دستور داده است که او تا قبل از دوشنبه، زمانی که قرار است جلسه نهایی آغاز شود، از استرالیا خارج نشود.

این مسئله در همین حال اکنون ابعاد سیاسی نیز پیدا کرده و رئیس‌ جمهور صربستان مدعی شده است که مشهورترین ورزشکار کشورش در استرالیا «مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.»

در واکنش به این اظهارات، اسکات موریسون، نخست‌ وزیر استرالیا در یک نشست خبری تلویزیونی در مورد خطر شیوع ویروس از سوی افراد گفت: «هیچ مورد خاصی قائل نمی‌شویم و قانون، قانون است.»

آقای جوکوویچ روز چهارشنبه به استرالیا سفر کرده بود تا بتواند از مقام قهرمانی خود در بازی‌های تنیس آزاد استرالیا دفاع کند و برای بیست و یکمین قهرمانی بی‌سابقه گرند اسلم تلاش کند.

تا روز این مسابقات ۱۰ روز باقی مانده و هنوز مشخص نیست که جوکوویچ، حتی اگر در دادگاه پیروز شود، بتواند در این بازی‌ها شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید