به گزارش CNN فارسی ،خبرگزاری دولتی روسیه (TASS) روز یکشنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده روسیه برای اسکورت هواپیمای نیروی هوایی آمریکا که بر اساس گزارش ها به حریم هوایی روسیه بر فراز اقیانوس آرام نزدیک شده است ، تلاش کردند. به گزارش TASS ، که به نقل از مرکز فرماندهی دفاع ملی روسیه می باشد ، در این قسمت هیچگونه تخلفی از مرزهای دولتی روسیه صورت نگرفته است ، طبق این گزارش “سه جنگنده روسی سوخو -۳۵ اس برای اسکورت یک بمب افکن استراتژیک آمریکایی B-52H ، که به حریم هوایی روسیه نزدیک شد ، درگیر شده اند. . ”

“تاس” افزود: ” جنگنده ها ، هدف را به عنوان بمب افکن استراتژیک B-52H نیروی هوایی ایالات متحده را شناسایی کرده و بر فراز اقیانوس آرام اسکورت کردند. هیچگونه تخلفی از مرزهای دولتی روسیه و مجاورت خطرناک هواپیماها در هوا وجود نداشت.”

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه ، جنگنده های سوخو -۲۵ اس روسیه “قوانین بین المللی را با جدیت دنبال کردند و پس از دور شدن هواپیمای آمریکایی از مرز روسیه , به پایگاه بازگشتند.
سی ان ان ، برای اظهار نظر ، با پنتاگون تماس گرفته است.

این حادثه آخرین عملیات نجات در سال های اخیر بین هواپیماهای روسی و هواپیماهای آمریکایی یا ناتو است. یک مقام ناتو در آن زمان گفت که در ماه مارس ، ناتو ۱۰ بار هواپیماهای جنگنده را برای ردیابی و رهگیری “اوج غیرمعمول” بمب افکن ها و جنگنده های روسی که بر فراز دریای شمال ، دریای سیاه و دریای بالتیک پرواز می کردند ، ردیابی کرد.
و در آگوست ۲۰۲۰ ، دو هواپیمای روسی رهگیری “ناامن ، غیرحرفه ای” ، بمب افکن B-52 نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه و بر آب های بین المللی انجام دادند که باعث ایجاد تلاطم B-52 شد و در راستای این اتفاق توانایی مانور آن را محدود کرد.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید