به گزارش CNN فارسی آقای پرایس در خصوص مذاکرات رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات‌متحده در امور ایران در پاریس با نمایندگان سه کشور اروپایی گفت ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه معتقدند که دیپلماسی همچنان موثرترین مسیر با قابلیت راستی‌آزمایی است که می‌تواند به طور دائمی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

او افزود: «ما بر این باوریم که مذاکرات [احیای برجام] در وین باید در اسرع وقت و از همان جایی که در ژوئن متوقف شدند، از سر گرفته شوند.»

پرایس این سخنان را پس از دیدار رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و بریتانیا مطرح کرد. مالی برای رایزنی درباره مذاکرات احیای برجام به پاریس رفته بود.

مالی پیش از این دیدار به امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی سفر کرده بود.

طرف‌های برجام آماده از سرگیری مذاکرات برجام هستند. تهران اعلام کرده که به مذاکرات بازمی‌گردد اما زمان آن را مشخص نکرده است. جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار رفع تحریم‌هاست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۱۶ مهر (۸ اکتبر) اعلام کرد که برخی از شرکت‌های ایرانی تحت تحریم از جمله گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل از فهرست تحریم‌های این وزارتخانه خارج شده‌اند.

نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش داد که ایران به طور بالقوه می‌تواند در مدت یک ماه مواد کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای تولید کند.

با وجود اینکه مقامات دولت ایران طی هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند مذاکرات احیای برجام به زودی از سر گرفته می‌شود اما تاکنون تاریخ مشخصی برای بازگشت به این مذاکرات تعیین نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید