یک زن سوری

به گزارش CNN فارسی ، یک زن سوری که در هفته‌های اخیر با سی‌ان‌ان صحبت کرد، گفت که از بیرون پایتخت لبنان به مینسک پرواز کرده است. این زن ادعا می کند که ارتش بلاروس به وی و گروهی از مهاجران دیگر کمک کرده تا به منطقه مرزی برسند و حصارهای مرزی را قطع کنند.

هنگامی که پلیس لهستان بارها این گروه را عقب راند، زن گفت که از مقامات بلاروس برای عبور ایمن به فرودگاه مینسک التماس کردند – تا بتوانند به کشورهای مبدا خود برگردند. او گفت آنها رد کردند.

این زن گفت که در نهایت به مدت ۱۲ روز در جنگلی در مرز بلاروس و لهستان گیر افتاده بود تا اینکه توانست از کنار پلیس لهستان بگذرد و از مرز  لهستان بگذرد. او پس از استخدام آنچه که او به عنوان “تاکسی” به قیمت ۲۰۰۰ دلار توصیف کرد، راهی آلمان شد – مقصد مورد نظر بسیاری از مهاجران.

چند هفته پیش ، یک مرکز پناهندگان در شهر آیزنهوتن اشتات آلمان با CNN صحبت می کرد، این زن که نخواست نامش فاش شود، گفت: “من همیشه زیر درخت می خوابیدم. [روزهای اول] ما کیسه خواب داریم. [اما] وقتی [بین] درختان راه می‌رفتیم، همه چیز را از دست دادیم.»

او گفت: “ما یک بطری را روی زمین گذاشتیم … از گودال ها آب نوشیدیم.”

او در حالی که اشک هایش را خفه می کرد، گفت: «ما نمی توانیم صبح از آن بنوشیم، زیرا سیاه است.

نوجوان عراقی جینو

جینو، یک جوان ۱۷ ساله اهل شمال عراق، گفت که ارتش بلاروس گروه او را به پشت یک کامیون برد و آنها را به مرز منتقل کرد.

جینو که به دلایل امنیتی نام خانوادگی خود را فاش نکرد، گفت: “بلاروسی ها… گاهی با ما بد رفتار کردند، گاهی با ما خوب رفتار کردند.” “در مورد من، آنها ما را با یک کامیون به مرز آوردند … و سیم [مرز] را قطع کردند.”

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید