به گزارش CNN فارسي ، سی‌وهشتمین و آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۱۰ دیدار همزمان به پایان رسید که در نهایت منچسترسیتی به جام قهرمانی رسید، تاتنهام راهی لیگ قهرمانان اروپا شد و برنلی به دسته پایین‌تر رفت.

در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی صدرنشین به مصاف استون‌ویلا رفت و با برد دراماتیک ۳-۲ جام لیگ برتر را برای ششمین مرتبه بالای سر برد. با وجود این که سیتی صاحب توپ و میدان بود دقیقه ۳۷ ضربه سر کَش، ویلا را به گل نخست رساند. نیمه دوم هم که سیتی سراپا حمله بود در یک ضدحمله کوتینیو نمایش خوبش را با گلی که در دقیقه ۶۹ زد، تکمیل کرد. دقیقه ۷۶ سرانجام سیتی گل زد و گوندوغان میزبان را به بازگشت امیدوار کرد. دقیقه ۷۸ رودری با شوت زمینی دقیق کار را به تساوی کشاند. دقیقه ۸۱ کامبک سیتی با گلی که گوندوغان زد تکمیل شد. سیتیزن‌ها هشتمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ را کسب کردند و این ششمین قهرمانی‌شان در لیگ برتر بود. همچنین گواردیولا برای چهارمین مرتبه در لیگ جزیره به جام دست پیدا کرد.

در ورزشگاه آنفیلد لیورپول میزبان ولورهمپتون بود که ۳-۱ حریفش را شکست داد، اما این برد هم باعث قهرمانی قرمزها نشد. گرگ‌ها با گل دقیقه ۳ نتو، لیورپول را غافلگیر کردند. با این حال دقیقه ۲۴ مانه گل تساوی را برای قرمزهای مرسی‌ساید زد. نیمه دوم هم فشار لیورپول برای زدن گل برتری ادامه پیدا کرد تا این که صلاح که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود دقیقه ۸۴ گل برتری تیم کلوپ را به ثمر رساند. سومین گل را هم دقیقه ۸۹ رابرتسون زد تا برد تلخ لیورپول قاطع‌تر شود.

چلسی که در رده سوم لیگ برتر قرار گرفت، در آخرین هفته موفق شد واتفورد را ۲-۱ شکست دهد. برای چلسی، هاورتس و بارکلی در دقایق ۱۱ و ۱+۹۰ گل زدند و گاسلینگ دقیقه ۸۷ تنها گل واتفورد را به ثمر رساند. چلسی ۷۴ امتیازی در رده سوم قرار گرفت.

تاتنهام هم با برد ۵-۰ مقابل نوریچ‌سیتی سقوط‌کرده حضورش در لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. کولوسوسکی در دقایق ۱۶ و ۶۴، کین در دقیقه ۳۲ و سون در دقایق ۷۰ و ۷۵ گل‌های تاتنهام را زدند. تاتنهام با ۷۱ امتیاز در رده چهارم جای گرفت.

آرسنال در هفته آخر ۵-۱ اورتون را مغلوب کرد، ولی به لیگ اروپا رفت. مارتینلی، انکتیا، سوارش، گابریل و اودگارد در دقایق ۲۷، ۳۱، ۵۶، ۵۹ و ۸۲ برای توپچی‌ها و فان‌دی‌لیک در دقیقه ۳+۴۵ برای تافی‌ها گل زدند. آرسنال با ۶۹ امتیاز فصل را تمام کرد.

فصل فاجعه‌آمیز منچستریونایتد هم با شکست ۱-۰ مقابل کریستال‌پالاس در لندن به پایان رسید. زاها دقیقه ۳۷ دروازه تیم سابقش را باز کرد. منچستریونایتد با ۵۸ امتیاز تیم ششم شد و به لیگ اروپا رفت.در پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی قهرمان، لیورپول، چلسی و تاتنهام به لیگ قهرمانان اروپا رسیدند. آرسنال و منچستریونایتد راهی لیگ اروپا شدند. وستهام به کنفرانس‌لیگ اروپا راه یافت. برنلی هم پایین‌تر از لیدزیونایتد قرار گرفت تا همراه واتفورد و نوریچ‌سیتی به لیگ چمپیونشیپ سقوط کند.

دیدگاهتان را بنویسید