به گزارش CNN فارسی ، در بیانیه سخنگو آمده است که ملکه ی ۹۵ ساله بریتانیا روز چهارشنبه وارد بیمارستان شد و پنجشنبه به قلعه ویندزور بازگشت.
“به دنبال توصیه های پزشکی برای استراحت چند روزه، ملکه بعد از ظهر چهارشنبه برای برخی معاینات اولیه در بیمارستان حضور یافت،در نهایت وی امروز در وقت ناهار به قلعه ویندزور بازگشت و روحیه خوبی داشت.”
کاخ پیشتر گفته بود که او قرار بود روز پنجشنبه در یک مراسم کلیسایی در شهر آرماگ به مناسبت صدمین سالگرد تقسیم و تأسیس ایرلند شمالی شرکت کند، اما “با اکراه” راهنمایی پزشکی را برای لغو این سفر پذیرفت.

انتظار می رود که او همچنان در کنفرانس آب و هوای COP26 در گلاسکو و اسکاتلند، دراواخر این ماه شرکت کند.
یک منبع در کاخ باکینگهام به CNN گفت که ویزیت بیمارستان در ابتدا اعلام نشده بود زیرا قرار بود اقامت کوتاهی داشته باشد و خاطرنشان کرد که ملکه از حریم خصوصی پزشکی برخوردار است.
این منبع گفت که اقامت یک شبه در بیمارستان دلایل عملی داشته و تیم پزشکی با احتیاط برخورد می کند.
این منبع همچنین گفت که ملکه پنجشنبه بعد از ظهر پشت میز کار خود بود و کارهای سبک را انجام می داد.
او طولانی ترین زمان پادشاهی در جهان را داراست و تقریباً هفت دهه بر ملت انگلستان ریاست می کند. اوایل این هفته، ملکه تلاش یک مجله برای اعطای عنوان “پیرزن منتخب سال” را رد کرد و گفت که او در قلبش خیلی جوان است.
در نامه‌ای از دستیار منشی خصوصی او آمده است: «اعلیحضرت معتقد است که شما به اندازه‌ای که احساس می‌کنید پیر هستید، به همین دلیل ملکه معتقد نیست که او معیارهای مربوطه را برای پذیرش دارد، و امیدوار است که دریافت‌کننده شایسته‌تری پیدا کنید».

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید