به گزارش CNN فارسی ، اکنون دبی در حال آماده شدن برای کاری است که باید غیرمترقبه ترین پروژه معماری آن باشد.

در سال ۲۰۱۷، امارات متحده عربی جاه طلبی خود را برای استعمار مریخ در ۱۰۰ سال آینده اعلام کرد. اما معماران از قبل میتوانستند تصور کنند که یک شهر مریخی ممکن است چگونه باشد و به این دلیل حال قصد دارند این شهر مریخی را در صحرای خارج از دبی بازسازی کنند. شهر علمی مریخ از ابتدا برای پوشش ۱۷۶۰۰۰ متر مربع بیابانی – به اندازه بیش از ۳۰ زمین فوتبال – در نظر گرفته شده است. و احتمالا حدود ۱۳۵ میلیون دلار هزینه داشته باشد .
از معماران گروه Bjarke Ingels که به عنوان به اصطلاح اولین معماران فضانورد برای مرکز فضایی محمد بن راشد دبی (MBRSC) برای توسعه فناوری مورد نیاز استعمار مریخ در نظر گرفته شده بود، خواسته شد تا نمونه اولیه شهری مناسب برای حفظ حیات در مریخ را طراحی کنند و سپس آن را به مکانی قابل سکونت تطبیق دهند.

در صحرای امارات چگونه یک شهر مریخی بسازیم؟

برای این سفارش منحصر به فرد، معماران ابتدا باید بر چالش های عظیم غلبه می کردند تا محیط نامناسب مریخ را قابل سکونت کنند.
مریخ اتمسفر نازکی دارد و میدان مغناطیسی جهانی ندارد، بنابراین محافظت کمی در آن در برابر تشعشعات مضر وجود دارد. دما یکی دیگر از مشکلات است – میانگین دما در مریخ ۶۳- درجه سانتیگراد (-۸۱ درجه فارنهایت)  است. جو نازک همچنین به این معنی است که فشار هوا کمی وجود دارد، بنابراین مایعات به سرعت به گاز تبخیر می شوند. با وجود دمای انجماد، خون یک انسان بدون تجهیزات لازم در مریخ می‌جوشد.

اما به گفته جاناتان ایستوود، مدیر آزمایشگاه فضایی در امپریال کالج لندن، که با پروژه دبی ارتباطی ندارد، چالش‌های زندگی در مریخ بسیار فراتر از مسائل فنی است.

ایستوود توضیح داد: “من فکر می کنم بزرگترین چالش از نظر حضور پایدار در مریخ، چالش مهندسی [یا علمی] نیست، بلکه چالش انسانی [و] شخصی است.”

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید