به گزارش CNN فارسی ، چند سال پیش، شارلوت ولف از یک سفر دور دنیا برگشت و تعداد پروازهایی را که انجام داده بود گزارش داد.
این جوان ۲۹ ساله امروز به بخش سی‌ان‌ان سفر می‌گوید: «فکر می‌کنم حدود ۸۰ پرواز را در مدت زمان کوتاهی انجام دادم.
برای ولف، دیدن این عدد که روی کاغذ نوشته شده بود، کمی تأمل آور بود.
او می گوید: «من یک عامل آلوده کننده بزرگ برای طبیعت حساب میشدم.
ولف قبلاً هرگز به تأثیر پرواز های زیاد فکر نکرده بود، اما این یک نقطه عطف بود. او در بخشی از مصاحبه اش به تصمیم جدیدش اشاره میکند.
“از آن زمان دیگر سوار هواپیما نشده ام.”
ولف برای تثبیت تعهد خود، تعهدنامه پرواز ممنوع ۲۰۲۰ را امضا کرد که توسط Flight Free UK سازماندهی شده بود – یک کمپین که اشکال متفاوت برای سفر جایگزین سفر با هواپیما ترویج می کند – غافل از اینکه سفرهای هوایی برای بسیاری افراد از آن سال ممنوع شده بود.

تا بهار ۲۰۲۰، سفرهای هوایی در سراسر جهان متوقف شد.
سفرهای هوایی جهانی معمولاً حدود ۲ درصد از کل انتشار دی اکسید کربن را تشکیل می دهند. داده های پروژه جهانی کربن نشان می دهد که حتی تا دسامبر ۲۰۲۰ – زمانی که برخی از سفرها از سر گرفته شد – انتشار جهانی هوانوردی ۴۰ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ باقی ماند.
همانطور که آسمان از هواپیما خالی شد، اصطلاح “Saycation” در همه جا حاضر شد. و حتی با از سرگیری سفرهای بین‌المللی در فواصل زمانی نامطلوب در سال گذشته و امسال، بسیاری از مسافران همچنان برای هیجان تعطیلات خود در میان چشم‌انداز نامشخص جهانی به خانه نزدیک‌تر نگاه می‌کنند.
در سال ۲۰۲۲، کووید همچنان یک تهدید محسوب می شود، اما مرزها همچنان به بازگشایی ادامه می دهند و سفرهای بین المللی به طور پیوسته در حال بازگشت است.
اما در حالی که بسیاری برای سوار شدن به هواپیما روز شماری می کنند، سایر مسافران محیط زیست مانند ولف متعهد هستند که برای همیشه آسمان را آزاد نگه دارند و پروازی انجام نمی دهند.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید