به گزارش CNN فارسی ، آژی که روی پاهایش آتل بسته است، خندان است و از شادی چشمانش گشاد شده است. به سختی می توان گفت که چند روز قبل خانواده این پسر تا چند قدمی مرگ رفته بود.
مادرش، شوکسان حسین، ۲۸ ساله، می‌گوید: «می‌خواهیم به آلمان برویم تا آژی بتواند عمل کند.» پزشکان گفتند که او باید قبل از پنج سالگی این کار را انجام دهد.

خانواده آژی در میان صدها مهاجری بودند که در هفته‌های اخیر تلاش کردند از بلاروس به لهستان بروند و به امید درخواست پناهندگی در اتحادیه اروپا بودند. پس از روزها در جنگل یخ زده بلاروس، جایی که مهاجران می گویند توسط نیروهای بلاروس مورد ضرب و شتم و محرومیت از غذا قرار گرفته اند، این خانواده نتوانستند از مرز عبور کنند. چندین نفر در طول این سفر جان باختند در حالی که هزاران نفر در شرایط غیرانسانی سرگردان بودند. آژی و والدینش بدون آسیب جان سالم به در برده اند.
چند روز بعد، آنها با یک پرواز عراقی به کشورشان، اربیل، مرکز تجاری کردستان عراق، بازگشتند. آنها در حال حاضر در تلاش برای ترسیم مسیر جدیدی به اروپا هستند.
پدر آژی، علی رسول ۲۶ ساله، از خانه اش در اربیل به سی ان ان می گوید: «هیچ آینده ای برای پسرم در عراق وجود ندارد. تلاش برای رسیدن به اروپا برای آژی است. من به آینده ای برای بچه ام نیاز دارم.

شکستن یک چرخه بدبختی

در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا، صحبت از مهاجرت بسیار زیاد است. اگرچه در بیشتر مناطق ، اسلحه‌ها تا حد زیادی خاموش شده‌اند، اما بسیاری از بدبختی‌ها فروکش نشده است. خشونتی که زمانی چهار کشور – سوریه، لیبی، یمن و عراق – را در بر گرفت، جای خود را به خرابی‌های اقتصادی داده است که فراتر از مرزهای آن‌ها گسترش یافته است. بسیاری از اقتصادهای منطقه ای از اثرات ترکیبی همه گیری کووید-۱۹، هجوم پناهجویان و بی ثباتی سیاسی در حال چرخیدن هستند.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید