به گزارش CNN فارسی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مقامات روسیه و ایالات‌متحده در اواسط نوامبر گفتگوهایی با محوریت مسائل ویزا و بهبود روابط دوجانبه خواهند داشت.

همچنین پس از آن‌که ۶ دور مذاکره به منظور احیای برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا از اواسط فروردین ماه در وین آغاز و در اواخر خرداد ماه پایان یافت، مقرر شد بعد از شروع به کار دولت سیزدهم در این خصوص تصمیم گیری و اعلام نظر شود. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این مدت بارها اعلام کردند که مذاکرات هسته‌ای به منظور رفع کامل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بزودی از سر گرفته می‌شود.

در همین راستا «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ۲۲ مهر ماه در تهران با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و دو طرف توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل دنبال کنند. پس از آن علی باقری چهارشنبه پنجم آبان ماه در پایتخت بلژیک رایزنی پنج ساعته‌ای با مورا داشت و مقرر شد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) پیش از پایان نوامبر آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید