به گزارش CNN فارسی ، این طرح که از سوی گروهی از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات ارائه شده، تاکید می‌کند که سیاست آمریکا این است که از دستیابی ایران و گروه‌های نیابتی آن به پهپادهایی که ممکن است علیه آمریکا و متحدانش استفاده شود، جلوگیری کند.

مایکل مکال، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و از تهیه‌کنندگان این طرح، حمله‌های پهپادی از سوی ایران و گروه‌های نیابتی آن را علیه ایالات‌متحده و متحدانش «غیر قابل تحمل» خواند و گفت واشینگتن از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از دسترسی ایران به فناوری پهپاد استفاده خواهد کرد.

مکال خاطرنشان کرد با وجود حمله‌های پهپادی ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن، مردم خاورمیانه و آمریکایی‌های ساکن در آن نمی‌توانند با آزادی، ثبات و رفاه زندگی کنند.

از سوی دیگر، عربستان سعودی و کویت در بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت برخورد جدی و موثر با پرونده هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران با همه اجزا و پیامدهای آن تاکید کردند.

در همین حال، یک مقام نیروی دفاعی اسرائیل به نیوزویک گفت ارتش کشورش در حال آماده شدن برای انجام عملیات خارج از کشور در واکنش به تحولات مربوط به ایران است.

او افزود مقدمات مقابله با چالش ایران شامل ایجاد اداره‌ای جدید مربوط به برنامه هسته‌ای،‌ گسترش حضور منطقه‌ای و تسلیحات از سوی ایران است.

روز پنج‌شنبه، وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل طی دیداری با تاکید بر لزوم جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای، درباره نگرانی‌های مشترک مربوط به ایران، از جمله اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم از سوی جمهوری‌اسلامی رایزنی کردند.

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، با هشدار نسبت به اینکه جمهوری اسلامی از برنامه هسته‌ای برای پیشبرد اهداف خود در منطقه و جهان استفاده می‌کند، گفت: «جامعه جهانی تحت رهبری آمریکا فرصتی دارد تا علیه اهداف سلطه‌گرانه ایران اقدام کرده و ضمن بازگرداندن ثبات، از ظلم به ملت‌های منطقه جلوگیری کند.»

دیدگاهتان را بنویسید