به گزارش CNN فارسی، اردشیر مطهری، نماینده مجلس روز پنجشنبه در رشته توئیتی درباره جزئیات بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی، نوشت: «ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند.» این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، قبل‌تر نیز در توئیت دیگری نوشته بود: «رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.»

به گزارش فرارو، در چند روز گذشته اخباری مبنی بر بازداشت مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سطحی گسترده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. متعاقب برجسته شدن این موضوع، محمد حسینی معاون پارلمانی، سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه (۹ شهریور) در گفت‌وگو با «ایسنا» با تایید بازداشت یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی بدون ذکر نام و اتهام تاکید کرده بود، در هر دستگاه و وزارت‌خانه‌ای «با هر فرد متخلف» برخورد می‌شود و «افراد دیگری هم بوده‌اند» که با روشن شدن تخلفشان برکنار شده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، ارتباط عدم حضور وزیر در محل کار با دستگیری یکی از مسئولان وزارت‌خانه و استعفای احتمالی وزیر را رد و با اشاره به اینکه اخیرا با معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی صحبت داشته‌ام، تصریح کرد: «وی به بنده گفت مهندس رستم قاسمی به خاطر «مشکل جسمی» و «عمل پزشکی» در سر کار حاضر نشده و همین موجب بروز شایعاتی شده، اما برخی نمایندگان هم به دیدار وی رفته اند و ایشان به کار خود ادامه خواهند داد.»

هر چند در اظهارات محمد حسینی نامی از شخص دستگیر شده ذکر نشده بود، اما بخشی از کاربران فضای مجازی با ارجاع به توئیتی قدیمی از علی جعفری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی، نام «قاسم مکارم» مشاور عالی و بازرس ویژه وزیر راه به عنوان فرد بازداشت شده مطرح کردند.

جعفری در توئیت خود در اوایل مرداده ماه نوشته بود: «اگر نیمی از انرژی که برخی نیرو‌های امنیتی و حراستی صرف تخریب نیرو‌های انقلابی می‌کنند، صرف افراد فاسد و روند‌های فکری فسادزا می‌کردند، بخش زیادی از مفاسد اصلا شکل نمی‌گرفت.

وی افزوده بود: «چه منفعتی در میان است که مخبر‌های فاسد بر جوانان انقلابی و شجاع ترجیح داده می‌شوند.»

با وجود طرح این فرضیات در شبکه‌های مجازی، رشته توئیت‌های اردشیر مطهری، نماینده مجلس در پنج‌شنبه (۱۰ شهریور) موضوع دستگیری یکی از مسئولان وزارت راه را وارد فاز جدیدی کرده است.

اردشیر مطهری: «رستم خان، شفاف سازی کن لطفا!

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهر سازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

او در توئیتر خود نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست.

وی افزود: باید بلند شود و پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه ‎رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی‌دونم. میگن دیگه، ما نمی‌گیم. رستم خان، شفاف سازی کن لطفا!  از آقازاده چه خبر؟  از جعفری و درویش زاده چه خبر؟  از تربتی و یوسف پورآذر درخصوص زمین‌های پردیس بومهن چه خبر؟

دیدگاهتان را بنویسید