به گزارش CNN فارسی، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، پس از چند روز «کشمکش قانونی» در اعتراض به حکم دیپورت و لغو روادید خود در کشور استرالیا، از سوی دادگاه تجدیدنظر فدرال استرالیا، پیروز نبرد قضایی شد.

این به معنای آن است، این تنیسور پرآوازه صرب، همچنان می‌تواند در استرالیا بماند، اما حضور او در اوپن استرالیا هنوز قطعی نیست و دولت استرالیا هم‌چنان حق لغو ویزای جوکوویچ را دارد‌.

آنتونی کل، قاضی دادگاه، ظهر دوشنبه، ۱۰ ژانویه، به وقت محلی، حکم داد که «دولت استرالیا در لغو ویزای نواک جوکوویچ، دچار اشتباه شده است و دستور خروج فوری او از قرنطینه را صادر کرد.»

جوکوویچ، چهارشنبه، ۵ ژانویه، هنگام ورود به ملبورن، تحت کنترل نیروهای مرزبانی استرالیایی قرار گرفت و سپس تایید شد که او نمی‌تواند به حضور در خاک این کشور ادامه دهد و باید استرالیا را ترک کند.

مقامات مرزبانی استرالیا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «استرالیا، روز پنجشنبه ویزای ورود نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان را به دلیل مشکل مربوط به درخواست روادید، لغو کرده است.

در این بیانیه آمده است: «شهروندان غیر‌استرالیایی که در هنگام ورود به این کشور ویزای معتبری نداشته یا ویزای آنها باطل شده است، بازداشت و از استرالیا اخراج خواهند شد.»

گفتنی است، وکلای نواک جوکوویچ، در دادگاه تجدیدنظر، عنوان کردند که این بازیکن تنیس اهل صربستان به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، از زدن واکسن معاف بوده است.

پیش‌تر، هیچ گزارش یا خبری مبنی بر ابتلای «نوله» به کووید-۱۹ منتشر نشده بود.

در روز‌های گذشته، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، با انتشار پیامی در توییتر نوشت که «تحت هیچ شرایطی نباید قوانین خاصی برای نواک جوکوویچ وجود داشته باشد. هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.»

جوکوویچ، دارنده ۲۰ عنوان گرند اسلم تنیس جهان، عصر چهارشنبه، وارد فرودگاه «تولامارینه» ملبورن شد، تا برای شرکت در مسابقات اوپن استرالیا، نخستین گرند اسلم سال جاری آماده شود. او با ۹ قهرمانی، پرافتخارترین مرد اوپن استرالیا است.

دیدگاهتان را بنویسید