به گزارش CNN فارسی، با ادامه درگیری میان نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران در سوریه، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد دستور حملات روز سه‌شنبه علیه نیروهای وابسته به حکومت ایران را او صادر کرده است. بایدن تهدید کرد اگر لازم باشد ارتش آمریکا دست به اقدامات بیشتری خواهد زد.

درگیری میان نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران در سوریه، در حالی وارد سومین روز خود شده است که گفت‌وگو‌های هسته‌ای میان دو طرف، با میانجی‌گری اتحادیه اروپا ادامه دارد. بسیاری از ناظران بر این باورند دولت بایدن در حال حاضر در آستانه امضا یک توافق‌نامه با حکومت ایران است.

موضع‌گیری پنجشنبه‌شب رئيس‌جمهوری آمریکا و تهدید او علیه نیروهای وابسته به حکومت ایران، با استقبال شماری از رهبران دموکرات‌ها مواجه شد.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای تصمیم بایدن به حمله به نیروهای وابسته به حکومت ایران را عملیاتی در راستای دفاع از خود و به‌منظور حفاظت از نیروهای نظامی و مردم آمریکا توصیف کرد.

همزمان سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، نیز روز پنج‌شنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۱ در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان درگیری نیروهای آمریکایی با «شبه‌نظامیان مرتبط با ⁧‫ایران» در شمال شرقی سوریه، چهار تن از نیروهای «دشمن»‬⁩ کشته و هفت «موشک‌انداز» آنها هدف قرار گرفت.

در همین حال، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، شمار کشته‌شدگان شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران را تا شامگاه روز پنج‌شنبه ۹ تن اعلام کرد.

به‌نوشته سنتکام، نیروهای آمریکای در عملیات روز پنج‌شنبه خود علیه نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از هلیکوپتر تهاجمی آپاچی و هواپیماهای ای.سی ۱۳۰ استفاده کرده است.

عملیات اخیر نیروهای آمریکایی در سوریه، در واکنش به حملات راکتی نیروهای وابسته به سپاه پاسداران، به دو مرکز پشتیبانی ارتش آمریکا در شمال شرقی سوریه انجام شد.

بنابر گزارش‌ها، در جریان حملات شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران در سوریه، سه‌ تن از نیروهای آمریکایی به‌طور سطحی مجروح شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، روز سه‌شنبه نیز از حمله به اهداف مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه دیرالزور، در شمال شرقی سوریه، خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید