به گزارش CNN فارسی نمايندگان مجلس در جلسه علني روز يکشنبه با ۲۱۸ راي موافق، ۲۲ راي مخالف و ۵ راي ممتنع با استعفاي سيد اميرحسين قاضي زاده از نماندگي مردم مشهد و کلات موافقت کردند.

گفتني است؛ در ابتداي جلسه نامه استعفاي سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي از نمايندگي مردم مشهد در مجلس قرائت به شرح زير قرائت شد:
فرصت خدمت به خانواده بزرگ ايثار و شهادت و ترويج آرمان هاي انقلاب اسلامي را در قالب معاونت رئيس جمهور و رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران فراهم آورده است، اينجانب سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي نماينده مردم شريف مشهد مقدس و کلات نادري که افتخار ۴ دوره نمايندگي آن عزيزان را داشته ام تقاضاي استعفا از سمت نمايندگي مجلس شوراي اسلامي مطابق مواد ۹۰ و ۹۱ آئين نامه داخلي را دارم. اميد دارم نمايندگان محترم که همگي از خانواده بزرگ ايثار و شهادت هستند با پذيرش استعفاي اينجانب فرصت نوکري به شهدا و بازماندگان شهادت را برايم فراهم آورند.

سيد امير حسين قاضي زاده هاشمي در دفاع از تقاضاي استعفاي خود با تصريح بر اينکه موضوع امروز استعفا نيست بلکه رفتن از سنگري به سنگر ديگر است افزود: در حال حاضر موضوع از سنگر مجلس شوراي اسلامي به سنگر خدمتگزاري به خانواده عزيز شهدا و جامعه بزرگ ايثارگران ، آزادگان و رزمندگان است.

وي در توضيح علت پذيرش مسئوليت سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگري توضيح داد: رئيس جمهور در پشت تريبون اعلام کردند که برخي از مسئوليت‌ها اولويت من نيست که البته من پيش از اين عرض کرده بودم که نسبت به مسئوليت در آن حوزه‌ها تمايلي ندارم،  من به رئيس جمهور عرض کردم که در خدمت شما هستم اما موضوع بايد در متعين بنده باشد چرا که من نماينده مجلس هستم بنابراين بايد موضوع با آقاي قاليباف به نمايندگي از مجلس مطرح شود که تمامي اين مسير اتفاق افتاد اما وقتي صحبت از بنياد شهيد و امور ايثاگري مطرح شد بنده بلافاصله و بدون هيچ دغدغه‌اي پذيرفتم که در خدمت باشم چرا که خدمت به شهدا محل سوال،اشکال و اما و اگر ندارد.

وي با اشاره به اظهارات يکي از نمايندگان مبني بر اينکه مقام معظم رهبري فرموده اند نمايندگان به دنبال کسب قدرت نباشند، گفت: شخصيت ولايتمداري مانند حجت الاسلام رئيسي حتما اين موضوع را مورد نظر قرار دادند و در رابطه با اين مسئله استعلام گرفتند. رهبر معظم انقلاب نيز فرموده اند دولت اگر در جايي نياز به نيرو دارد بدون دغدغه به آن مراجعه کند و حتي نام برخي از اشخاص را هم برده اند.

وي ادامه داد: براساس ماده ۱۲ اساسنامه بنياد شهيد به روشني مشخص است که در مورد اين سازمان رئيس جمهور فرد موردنظر خود را پيشنهاد مي دهد و پس از اينکه به تائيد مقام معظم رهبري برسد ادامه اين فرآيند انجام مي شود لذا اطمينان داشته باشيد که اين مسير طي شده و سپس مکاتبات با مجلس انجام گرفته است.

قاضي زاده هاشمي يادآور شد: برخي مطبوعات مانند اعتماد و شرق که در اين زمينه ابراز نگراني کردند، نکته جالبي است و اين نشان مي دهد که اين حوزه حساس است و حتما مهم بوده که برخي واکنش ها به همراه داشته است.

نمايندگان مخالف استعفاي قاضي زاده هاشمي تاکيد داشتند که بايد از تجربه قاضي زاده در مجلس استفاده شود و فرد ديگري به جاي او در بنياد شهيد منصوب گردد.

شايان ذکر است؛ سيد امير  حسين قاضي زاده هاشمي از سوي رئيس جمهور براي تصدي سمت رئيس بنياد شهيد معرفي شده است.

دیدگاهتان را بنویسید