به گزارش CNN فارسی یک منبع مرتبط با اعضای ارشد اطلاعاتی سعودی می‌گوید دست‌کم سه عضو حلقه تبهکاری که به جرم دست داشتن در قتل جمال خاشقجی محکوم شدند، «در اقامتگاهی هفت ستاره» در یک مجتمع امنیتی وابسته به حکومت در ریاض زندگی و کار می‌کنند.

بر اساس گزارشی که روزنامه بریتانیایی «گاردین» روز پنج‌شنبه ۹ دی منتشر کرد، ظاهرا قاتلان خاشقجی به جای گذراندن دوران محکومیت خود در «زندان‌های بدنام» عربستان سعودی، در ویلاها و ساختمان‌هایی که توسط سازمان امنیت این کشور اداره می‌شود، اقامت دارند.

این روزنامه از قول یک منبع که خواست نامش فاش نشود، نوشته است که شاهدان عینی قاتلان را دیده‌اند که به‌طور مرتب از سالن ورزشی و فضای کاری در مجتمع امنیتی یاد شده استفاده می‌کنند.

دادستان کل عربستان شهریور سال ۹۹ با صدور احکام حبس علیه هشت متهم در رابطه با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد پادشاهی سعودی، این پرونده را «مختومه» اعلام کرد.

در جریان دادگاهی که بسیاری آن را «نمایشی و ساختگی» دانسته‌اند، برخی از متهمان این پرونده حکم اعدام دریافت کردند که بعدا این احکام به مجازات «حبس ابد» تقلیل یافت.

جمال خاشقجی مهرماه ۱۳۹۷ برای گرفتن سندی برای ازدواج با خدیجه چنگیز وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، اما در آن‌جا با گروهی از نیروهای امنیتی سعودی مواجه شد که او را خفه و قطعه‌قطعه کردند.

جسد آقای خاشقجی هنوز یافت نشده است.

عربستان سعودی مدعی شده که ولیعهد این کشور در قتل وی دخالتی نداشته است، اما ارزیابی اداره اطلاعات ملی آمریکا حاکی است محمد بن سلمان طرح ربودن یا قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول را تایید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید