به گزارش CNN فارسی، فدراسیون بین‌المللی فوتبال جهان «فیفا»، از فدراسیون ایران خواست تا امکانات قضاوت داوران زن در مسابقات فوتبال مردان این کشور را هر چه سریع‌تر فراهم کند.

فیفا اخیرا حساسیت‌های فراوانی را نسبت به برابری حقوق زنان و مردان در حوزه فوتبال به خرج داده و به‌نظر می‌رسد که این تصمیم فیفا به‌ زودی باعث به وجود آمدن برخی تنش‌ها میان مسئولان ورزشی ایران و این نهاد خواهد شد.

خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران ایران، در آخرین صحبت‌های خود ضمن تایید این موضوع از برگزاری کلاس‌های «وی‌ای‌آر» برای داوران زن خبر داد.

افشاریان، گفت:‌ «وی‌ای‌آر در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و البته لایسنس می‌خواهد. بی شک داوران خانم را هم در این کلاس‌های آموزشی خواهیم داشت.»

او ادامه داد: «فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم ها در رده‌های پایه (نونهالان، نوجوانان و جوانان) قضاوت کنند. این تاییدیه می‌خواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم.»

افشاریان با بیان اینکه «در جام جهانی هم چند تیم بانوان در داوری حضور دارند»، تاکید کرد: «این برای فیفا یک موضوع حل شده است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به فیفا و ای‌اف‌سی کمک کنیم و قضاوت های سنگین‌تری به خانم‌ها بدهیم و مشکل‌شان حل شود.»

پیش‌تر، پس از کش‌وقوس‌های فراوان و فشار همه‌جانبه فیفا به مقامات ورزشی ایران بر ضرورت حضور زنان در ورزشگاه‌ها، سرانجام در مردادماه سال جاری بانوان به تعداد محدود مجوز حضور در ورزشگاه «آزادی» را دریافت کردند.

به نظر می‌رسد که بحث قضاوت داوران زن در لیگ مردان ایران، به زودی مانند ورود بانوان به ورزشگاه‌ها باعث ایجاد حواشی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید