به گزارش CNN فارسی ، لیست کابینه آیت‌الله رئیسی ، قرار بود همین امروزساعت ده صبح تقدیم مجلس شود. همچنین اعلام شده بود که مجلس بلافاصله برگزاری جلسات برای بررسی اعضای کابینه را آغاز می ‌کند . امروز از ساعت ۱۴ نشست کمیسیون ‌های تخصصی مجلس با وزرای معرفی شده برگزار می شود. این در حالی می باشد که چند ساعت قبل اعلام شد که ارائه فهرست کابینه دولت سیزدهم به روز سه شنبه موکول شده است.

خبرگزاری صدا و سیما در کانال خود اعلام کرده بود ، فهرست اعضای تیم اقتصادی دولت سیزدهم به شرح زیر می باشد :

وزیر پیشنهادی نفت : جواد اوجی

وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت : رضا فاطمی امین

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی : محمد هادی زاهدی وفا

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی : سعید محمد

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی : سید جواد ساداتی نژاد

ریاست بانک مرکزی : علی صالح آبادی

همچنین حسین امیر عبد الهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه ، احمد وحیدی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور و مهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی می شوند . ولی حضور دو نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق از نقاط حائز اهمیت در کابینه اقتصادی دولت سیزدهم می باشد . بر این اساس ، صالح آبادی رئیس پیشین سازمان بورس ، مدیریت بانک مرکزی را در اختیار خواهد گرفت.

از طرف دیگر ، زاهدی وفا معاون پیشین وزارت اقتصاد در زمان دانش جعفری و همچنین عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در زمان سعید جلیلی، در  وزارت اقتصاد حضور خواهد داشت.

در حال حاضر با این اوضاع اقتصادی نابود کشورمان باید دید کی این پازل تکمیل خواهد شد و کابینه کامل می شود؟ از طرف دیگر باید دید بعد از تکمیل شدن کابینه ، چگونه کار خواهند کرد و آیا قادر هستند لااقل برای مدتی آرامش نسبی اقتصادی را به کشورمان برگردانند یا خیر؟!

 

دیدگاهتان را بنویسید