به گزارش CNN فارسی ، مسافرانی که از سال ۲۰۲۴ به رم پرواز می کنند، می توانند برای تاکسی سواری خود به مرکز شهر نیز پرواز کنند، اگر پروژه ای بین شرکتی که فرودگاه اصلی آن را اداره می کند و یک استارت آپ آلمانی طبق برنامه انجام شود ، اتفاق می افتد.

استارت آپ Volocopter امیدوار است فرودگاه فیومیچینو را به یک سایت پیشگام برای تاکسی هوایی دو سرنشینه با پره روتور و باتری که در حال توسعه است تبدیل کند.

مارکو ترونکونه، مدیرعامل Aeroporti di Roma (AdR) گفت که سفر با یکی از این کشتی‌ها که به صورت عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید، حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، در حالی که با ماشین ۴۵ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

او گفت که هزینه اولیه یک سواری حدود ۱۵۰ یورو (۱۷۵ دلار) خواهد بود، قیمتی که احتمالاً با تبدیل شدن به خدمات اصلی کاهش می یابد.
او در فیومیچینو، جایی که Volocopter در حال نمایش نمونه اولیه بود، به CNN گفت: «این اتصال بسیار سریع خواهد بود. “این یک سفر خاموش خواهد بود و … سطح انتشار صفر خواهد بود.”

کریستین بائر، مدیر ارشد بازرگانی خود گفت که Volocopter، که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، امیدوار است ظرف سه سال از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) مجوز هوایی تجاری دریافت کند و سپس فعالیت خود را آغاز کند.
یک مطالعه EASA نشان داد که رم به عنوان سومین شهر مناسب اروپایی پس از پاریس – جایی که Volocopter در ماه ژوئن اعلام کرد امیدوار است خدماتی را برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ به موقع انجام دهد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید