همیشه این ترس بین افراد وجود داشته است که نوشیدن قهوه تا چه حد می تواند ضربان قلب را بالا ببرد و اینکه آیا این موضوع خطرناک است یا خیر.

در واقع می توان گفت، مصرف مداوم قهوه برای افرادی مبتلا به بیماری هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی که در آن قلب تند می زند یا حس لرزش در فرد ایجاد میکند، میتواند باعث ایجاد این موضوع شود و این اتفاق برای تمام افراد عادی نمی افتد.

این مطالعه که روز دوشنبه در مجله ی JAMA Internal Medicine منتشر شد ، مصرف قهوه را توسط بیش از ۳۸۶ هزار نفر در یک دوره سه ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نتایج بدست آمده را با میزان نشان داده شده در افرادی با آریتمی قلبی مقایسه کرد ، که ممکن است شامل فیبریلاسیون دهلیزی نیز باشد و نتیجه ی حاصله از مقایسه ی این آمار با هم بود.

نویسنده و متخصص در زمینه ی آریتمی ، دکتر گرگوری مارکوس ، در مجله ای نوشت: “پس از تنظیم جمعیت شناسی ،بحث عادات زندگی و بیماریها و شرایط خاص می باشد که ممکن است باعث تپش قلب شود”

نگاهی به “ژن قهوه”

محققان همچنین به بررسی ژن هایی پرداخته اند که می توانند با ایجاد قهوه ارتباط داشته باشند.

ژن CYP1A2 که گاهی اوقات “ژن قهوه” نیز نامیده می شود ، به متابولیسم کافئین کمک می کند. افرادی که دارای ژن کاملاً عملکردی هستند – به این معنی که می توانند عادات متفاوت زندگی مانند سیگار کشیدن و قهوه نوشیدن را به میزان عادی مصرف کنند پس به صورت طبیعی نیز میتوانند کافیین را متابولیسم کنند. این بدان معناست که آنها می توانند تا حد زیادی از قهوه را بدون تأثیر منفی بنوشند و این کار به آن ها آسیبی نخواهد رساند زیرا به دلیل وجود این ژن آن ها واکنش منفی در قبال این موضوع نشان نخواهند داد.

اما وقتی این ژن در انسان ها جهش می یابد ، سرعت متابولیسم قهوه در بدن کاهش می یابد سپس به این دلیل می تواند بیشتر دوام بیاورد و یا با سرعت بیشتری در بدن افراد احساس شود.

دیدگاهتان را بنویسید