به گزارش CNN فارسی رسانه های محلی به نقل از والی طالبان در هرات گفته اند که این چهار نفر “یک تاجر و پسرش را ربوده بودند”.

گفته می شود که این افراد ابتدا در “درگیری” با طالبان کشته شده و سپس در شهر آویزان شدند.

تلویزیون طلوع به نقل از نزدیکان ربوده شده‌گان می‌گویند که “آدم ربایان این پدر و پسر را از مقابل دوکان تیل فروشی شان در ناحیه دوزادهم شهر هرات ربودند”.

طالبان می گویند هفته گذشته نیز یک کودک را از چنگال آدم ربایان نجات دادند.

اجساد این چهار تن در حالی آویخته می‌شود که ملا نورالدین ترابی، یکی از بنیانگذاران گروه طالبان و سرپرست وزارت عدلیه رژیم پیشین این گروه گفته است که قوانین سختگیرانه‌ای که از سوی طالبان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نافذ شده بود، دوباره اعمال خواهد شد.

ملا ترابی که اکنون ۶۰ سال عمر دارد و سرپرست ادارۀ زندان‌ها در کابینۀ سرپرست کنونی طالبان است، ضمن دفاع از کارنامۀ رژیم پیشین طالبان گفته است: “قطع دستان [دزدان] برای امنیت بسیار ضروری است.”

او گفته است که کابینۀ سرپرست طالبان سرگرم ایجاد یک پالیسی است که آیا مجازات حدود شرعی از این پس در حضور عام انجام شود یا خیر.

طالبان در دهۀ ۱۹۹۰ احکام شرعی را در محضر عام و عمدتاً در غازی ستدیوم تطبیق می‌کردند.

در چند هفتۀ گذشته، کم از کم در دو مورد طالبان مظنونین “سرقت” را سوار بر موتر در شهر کابل گشتانده و در یک مورد صورت آنان را سیاه کرده بودند؛ کاری که همواره در رژیم قبلی طالبان انجام می‌شد.

با اینحال، ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان بر تعهدات لفظی طالبان بی باور بوده و همواره تاکید کرده اند که این گروه باید در زمینۀ تشکیل حکومت همه‌شمول که همه اقشار در آن نمایندگی داشته باشند، احترام به حقوق بشر به شمول حقوق زنان و اقلیت‌ها و قطع رابطه با گروه‌های دهشت افگن گام‌های عملی بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید